Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 4/2004

ASHK: Povětroň 4/2004

Vyšlo nové čísloPovětroně- Královéhradeckého astronomického časopisu.

Najdete v něm obsáhlejší článek o vzniku planetárních soustav;je jakýmsi "obrazem" astronomického kurzu hradecké hvězdárny,určeného středoškolákům a vysokoškolákům.Navazuje upozornění na krátký dokumentární film Sluneční soustava 2003,který jsme na hvězdárně vyrobili a promítáme jej v rámci výukovýchprogramů pro školy i pro veřejnost.Richard Lacko přináší potěšující zprávu o astronomickém kroužku,který je jistě příjemnou a poučnou mimoškolní aktivitou.

V pravidelné rubrice Přečetli jsme si je stručně zmíněnodvacet pět pozoruhodných objevů, uveřejněných většinouv zahraničních odborných časopisech.Dva články jsou věnované pozorování - Petr Soukeník píšeo právě minulém zatmění Měsíce a Martina Cholasta o budoucím dění na obloze -a další dva akcím, jichž se účastnili členové astronomické společnosti,tj. autogramiádě s Eugenem Cernanem a výstavě astronomických fotografií.

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč(za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátech PDF a PostScript)je k dispozici zdarma. Vše naleznete na domovské stránce časopisu: