Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 4/2005

ASHK: Povětroň 4/2005

Vyšlo nové čísloPovětroně- Královéhradeckého astronomického časopisu.Během prázdninových měsíců se odehrálo několik důležitých věcív astronomii a kosmonautice: sonda Deep Impact se(věrna svému pojmenování) úspěšně srazila s kometou Tempel 1a po dlouhé pauze odstartoval (a bezpečně přistál)raketoplán Discovery. O první události informuje Martin Lehkýa o druhé, v kontextu budoucího vývoje americké kosmonautiky,Karel Bejček.Martin Lehký ještě připojuje tři články o třech pěkných objevechv oboru meziplanetární hmoty: o trojplanetce,o transneptunickém tělesu větším než Plutoa o rozpadu komety.

Nezapomeňte si přečíst Dění na obloze, skrývá se v němupozornění na mimořádný úkaz! Pro příznivce ménězářivých objektů otiskujeme "podzimní" díl Malého průvodce velkými objekty,věnovaný jarním galaxiím.

Nakonec Pepík Bartoška připomíná několik tisíc let"starou známou věc": proč má týden vlastně sedm dní?

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč(za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátu PDF)je k dispozici zdarma. Vše naleznete na domovské stránce časopisu:

Stanice ISS nad jižním obzorem