Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Astronomický ústav Akademie věd ČR přijme pozorovatele Slunce

Astronomický ústav Akademie věd ČR přijme pozorovatele Slunce

dscf3705.jpg
Astronomický ústav Akademie věd ČR přijme pozorovatele do Slunečního oddělení v Ondřejově. Jedná se práci na plný úvazek s nástupem podle dohody kdykoli po 1. březnu 2012.

Popis práce:
Pozorování na novém robotickém slunečním dalekohledu, řešení technických záležitostí při uvádění dalekohledu do provozu a při optimalizaci pozorování, údržba dalekohledu. Patrolní pozorování Slunce, monitorování sluneční aktivity, pravidelné předpovědi sluneční aktivity. Do všech činností bude pracovník zaškolen. Možnost zaškolit se do pozorování na ostatních optických přístrojích slunečního oddělení.

Požadavky:
Ukončené středoškolské vzdělání s maturitou, zkušenost s astronomickým pozorováním, zájem o přístrojovou a výpočetní techniku.

Nabízíme:
Základní hrubý plat v rozmezí 14 000 - 18 000 Kč podle délky praxe, osobní příplatek dle výkonnosti, pololetní a roční odměny, možnost podílu na grantech, možnost přidělení služebního bytu v Ondřejově, závodní stravování, zajímavou a tvůrčí práci v dobrém pracovním kolektivu a příjemném prostředí ondřejovské hvězdárny.

Žádosti o místo spolu se stručným životopisem posílejte elektronicky sekretářce Slunečního oddělení paní A. Chytrové na adresu alchytr@asu.cas.cz do 31. března 2012.

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.