Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 12/2006

ATHENA 12/2006

V lednu 2006 vyšlo nové číslo čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA, který přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně.

Obsah čísla je následující:

• Komety XXXII aneb "Článek nejen pro pamětníky"
  • Planet(k)a Pluto má tři měsíce
  • Byla na Marsu desková tektonika?
  • Zmrzlý, ale ne mrtvý
  • Budoucnost průzkumu sluneční soustavy kosmickými sondami IV
  • Kosmonautika XIX - Deset let SOHO
  • Bouřková sezóna 2005
  • Fotoreportáž z oslav 55. výročí založení
  • Co se děje...

Aktuální číslo je možno stáhnout na ve formátu pdf. Archiv starších čísel lze nelézt na inext.cz/hvezdarna.vsetin

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín

Michal Václavík

Michal Václavík (*1985) studoval na Elektrotechnické fakultě ČVUT. Od roku 2007 spolupracuje s Fakultou strojní ČVUT na výuce předmětů Základy kosmonautiky, Kosmický prostor, Nosiče a družice a Kosmické systémy. V roce 2004 se stal zakládajícím členem Kosmo Klubu, který sdružuje profesionální i amatérské zájemce o kosmonautiku nejenom z České republiky. Od roku 2008 pracuje v České kosmické kanceláři a věnuje se oblastem výzkumu v podmínkách mikrogravitace, průzkumu sluneční soustavy a kosmické vědě. Od roku 2009 je českým zástupcem v tematických výborech Evropské kosmické agentury. Působil také jako poradce v OSN a podílí se na rozvoji iniciativy HSTI. V roce 2013 se stal členem Evropské asociace pro výzkum v podmínkách nízké gravitace (ELGRA).