Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 13/2006

ATHENA 13/2006

V dubnu 2006 vyšlo nové číslo čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA, který přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně.

Obsah čísla je následující:

• Komety XXXIII aneb "Ziggy Sturdust se vrací"
  • Komety XXXIV aneb "Jasná C/2006 A1 (Pojmanski)"
  • Komety XXXV aneb "Kometa roku 73P/Schwassmann-Wachmann"
  • New Horizons na cestě
  • První snímky Marsu ze sondy MRO
  • Počasí ve Vsetíně v roce 2005
  • Elektrické hurikány
  • Co se děje...

Aktuální číslo je možno stáhnout ve formátu pdf. Archiv starších čísel lze nelézt na http://www.inext.cz/hvezdarna.vsetin/

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín

Michal Václavík

Michal Václavík (*1985) studoval na Elektrotechnické fakultě ČVUT. Od roku 2007 spolupracuje s Fakultou strojní ČVUT na výuce předmětů Základy kosmonautiky, Kosmický prostor, Nosiče a družice a Kosmické systémy. V roce 2004 se stal zakládajícím členem Kosmo Klubu, který sdružuje profesionální i amatérské zájemce o kosmonautiku nejenom z České republiky. Od roku 2008 pracuje v České kosmické kanceláři a věnuje se oblastem výzkumu v podmínkách mikrogravitace, průzkumu sluneční soustavy a kosmické vědě. Od roku 2009 je českým zástupcem v tematických výborech Evropské kosmické agentury. Působil také jako poradce v OSN a podílí se na rozvoji iniciativy HSTI. V roce 2013 se stal členem Evropské asociace pro výzkum v podmínkách nízké gravitace (ELGRA).

Ranní NLC u Dalešic