Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 17/2007

ATHENA 17/2007

Na konci března 2007 vyšlo nové číslo čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA, který přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně. V aktuálním čísle najdete např. dva články o letošní události číslo jedna – pozorování komety C/2006 P1 McNaught. Dále pak také téměr devítistránkový vyčerpávající článek o připravovaných sondách pro výzkum těles sluneční soustavy.

Obsah čísla je následující:
  • Kterak za dne pozorovat kometu
  • CCD fotometrie komet na Hvězdárně Vsetín v roce 2006
  • Komety XXXVI aneb „Ohlédnutí za C/2006 P1 (McNaught)“
  • Budoucnost výzkumu sluneční soustavy kosmickými sondami V
  • Extrémní projevy počasí na Vsetíně v roce 2006
  • Ohlédnutí za Týdnem otevřených dveří 2007
  • Co se děje… + obsáhlé informace o pozorovatelných kometách v dalším čtvrtletí
Na stránkách Hvězdárny Vsetín je možno stáhnout aktuální číslo nebo navštívít archív starších čísel, případně ještě nahlédnout do historie vzniku bulletinu ATHENA.

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín

Michal Václavík

Michal Václavík (*1985) studoval na Elektrotechnické fakultě ČVUT. Od roku 2007 spolupracuje s Fakultou strojní ČVUT na výuce předmětů Základy kosmonautiky, Kosmický prostor, Nosiče a družice a Kosmické systémy. V roce 2004 se stal zakládajícím členem Kosmo Klubu, který sdružuje profesionální i amatérské zájemce o kosmonautiku nejenom z České republiky. Od roku 2008 pracuje v České kosmické kanceláři a věnuje se oblastem výzkumu v podmínkách mikrogravitace, průzkumu sluneční soustavy a kosmické vědě. Od roku 2009 je českým zástupcem v tematických výborech Evropské kosmické agentury. Působil také jako poradce v OSN a podílí se na rozvoji iniciativy HSTI. V roce 2013 se stal členem Evropské asociace pro výzkum v podmínkách nízké gravitace (ELGRA).

Kométa C/2017 O1 (ASASSN) v súhvezdí Býk

Na obrázku je zachytená animácia pohybu kométy z 23.9.2017 v čase od 0:25 do 1:55 CEST, je vytvorená z 11 obrázkov exponovaných časom 480 sec. Kométa by sa mala dostať do maxima jasnosti už o necelý mesiac.