Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 20/2008

ATHENA 20/2008

Titulní strana Atheny 20/2008
Na začátku ledna 2008 vyšlo nové, tentokrát jubilejní, 20. číslo čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA. Ten přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně. V aktuálním čísle najdete například obsáhlé informace o ukončené misi STS-120 amerického raketoplánu Discovery nebo připravované misi STS-122 Atlantis a mnoho dalších článků.

Obsah čísla je následující:
  • Japetus: voda na útěku, Cassini na stopě
  • Kosmonautika XXIII - Dawn
  • STS-120 Discovery - posádka
  • STS-120 Discovery - průběh mise
  • Budoucnost výzkumu sluneční soustavy kosmickými sondami VII - Juno
  • STS-122 Atlantis - posádka
  • Bouřková sezóna 2007
  • Stretnutie SMPH 23. až 25. novembra 2007 vo Vsetíně - report
  • Ohlédnutí za Setkáním českých a slovenských odborníků v kosmickém výzkumu
  • Co se děje ... + obsáhlé informace o pozorovatelných kometách v dalším čtvrtletí
Na stránkách Hvězdárny Vsetín je možno stáhnout aktuální číslo nebo navštívít archív starších čísel, případně ještě nahlédnout do historie vzniku bulletinu ATHENA.

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín

Kometa C/2015 V2 (Johnson)

Kometa se nacházela nedaleko hvězdy tau v souhvězdí Herkula a byla téměř v zastávce s pohybem menším než 0.1 obloukové vteřiny za minutu. Lehce rušila vysoká oblačnost.