Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 20/2008

ATHENA 20/2008

Titulní strana Atheny 20/2008
Na začátku ledna 2008 vyšlo nové, tentokrát jubilejní, 20. číslo čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA. Ten přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně. V aktuálním čísle najdete například obsáhlé informace o ukončené misi STS-120 amerického raketoplánu Discovery nebo připravované misi STS-122 Atlantis a mnoho dalších článků.

Obsah čísla je následující:
  • Japetus: voda na útěku, Cassini na stopě
  • Kosmonautika XXIII - Dawn
  • STS-120 Discovery - posádka
  • STS-120 Discovery - průběh mise
  • Budoucnost výzkumu sluneční soustavy kosmickými sondami VII - Juno
  • STS-122 Atlantis - posádka
  • Bouřková sezóna 2007
  • Stretnutie SMPH 23. až 25. novembra 2007 vo Vsetíně - report
  • Ohlédnutí za Setkáním českých a slovenských odborníků v kosmickém výzkumu
  • Co se děje ... + obsáhlé informace o pozorovatelných kometách v dalším čtvrtletí
Na stránkách Hvězdárny Vsetín je možno stáhnout aktuální číslo nebo navštívít archív starších čísel, případně ještě nahlédnout do historie vzniku bulletinu ATHENA.

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.