Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 21/2008

ATHENA 21/2008

Titulní strana Atheny 21/2008
Na začátku dubna 2008 vyšlo nové, 21. číslo, čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA. Ten přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně. V aktuálním čísle najdete například obsáhlé informace o dvou ukončených misích amerických raketoplánů Atlantis a Endeavour nebo podrobnosti k sestřelené družici USA 193. Své si najdou i milovníci astronomie, pro které jsou připraveny dva články – o lavinách na Marsu a povedeném pozorování zákrytu hvězdy planetkou Hughes.

Obsah čísla je následující:
  • Laviny na Marsu
  • Zákryt hvězdy planetkou Hughes
  • STS-122 Atlantis – průběh mise
  • Kosmonautika XXIV – MESSENGER hlásí Merkur v dohledu
  • Padá družice!?
  • STS-123 Endeavour – posádka
  • STS-123 Endeavour – průběh mise
  • Rekordní počasí ve Vsetíně v roce 2007
  • Co se děje ... + informace o pozorovatelných kometách v dalším čtvrtletí
Na stránkách Hvězdárny Vsetín je možno stáhnout aktuální číslo nebo navštívít archív starších čísel, případně ještě nahlédnout do historie vzniku bulletinu ATHENA.

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín

Michal Václavík

Michal Václavík (*1985) studoval na Elektrotechnické fakultě ČVUT. Od roku 2007 spolupracuje s Fakultou strojní ČVUT na výuce předmětů Základy kosmonautiky, Kosmický prostor, Nosiče a družice a Kosmické systémy. V roce 2004 se stal zakládajícím členem Kosmo Klubu, který sdružuje profesionální i amatérské zájemce o kosmonautiku nejenom z České republiky. Od roku 2008 pracuje v České kosmické kanceláři a věnuje se oblastem výzkumu v podmínkách mikrogravitace, průzkumu sluneční soustavy a kosmické vědě. Od roku 2009 je českým zástupcem v tematických výborech Evropské kosmické agentury. Působil také jako poradce v OSN a podílí se na rozvoji iniciativy HSTI. V roce 2013 se stal členem Evropské asociace pro výzkum v podmínkách nízké gravitace (ELGRA).