Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 22/2008

ATHENA 22/2008

Titulní strana Atheny 22/2008
Na začátku července 2008 vyšlo nové, 22. číslo, čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA. Ten přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně. V aktuálním čísle najdete informace o Tunguzské katastrofě, což byla největší událost tohoto druhu v moderních dějin lidstva. Dále se dočtete například o dramatické výměně dlouhodobé posádky Mezinárodní kosmické stanice ISS a letu STS-124 amerického raketoplánu Discovery. Na závěr již tradičně patří přehled astronomických událostí a vyhledávací mapky pro pozorování jasnějších komet.

Obsah čísla je následující:
  • Premenné hviezdy
  • Tunguzská katastrofa - fakta
  • Další expedice míří ke stanici
  • STS-124 Discovery - posádka
  • STS-124 Discovery - průběh mise
  • Počasí ve Vsetíně v zimě 2007/2008
  • Co se děje ... + informace o pozorovatelných kometách v dalším čtvrtletí
Na stránkách Hvězdárny Vsetín je možno stáhnout aktuální číslo nebo navštívít archív starších čísel, případně ještě nahlédnout do historie vzniku bulletinu ATHENA.

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín