Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 24/2009

ATHENA 24/2009

Titulní strana Atheny 24/2009
Na začátku ledna 2009 vyšlo nové, 24. číslo, čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA. Ten přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně. V aktuálním čísle najdete například informace o úspěšně ukončené misi americké sondy Phoenix, chystané servisní misi Hubbleova vesmírného dalekohledu či zmínku o vstupu České republiky do Evropské kosmické agentury ESA. Na závěr je uveden tradiční přehled bouřkové sezóny 2008 a přehled astronomických událostí a vyhledávací mapky pro pozorování jasnějších komet na následující tři měsíce.

Obsah čísla je následující:
  • Phoenix - úkol splněn!
  • Světelné znečištění v číslech
  • STS-125 Atlantis - Hubbleův vesmírný dalekohled
  • Herní magnát letí do vesmíru
  • Česká republika vstoupila do Evropské kosmické agentury
  • STS-126 Endeavour - průběh mise
  • Raketoplán Buran - legenda jediného startu
  • Bouřková sezóna 2008
  • Co se děje... + obsáhlé informace o pozorovatelných kometách v dalším čtvrtletí
Na stránkách Hvězdárny Vsetín je možno stáhnout aktuální číslo nebo navštívit archív starších čísel, případně ještě nahlédnout do historie vzniku bulletinu ATHENA.

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín