Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Český řešitel Astronomické olympiády přiváží z Číny zlatou medaili

Český řešitel Astronomické olympiády přiváží z Číny zlatou medaili

Diplom - zlatá medaile 2010
Student Stanislav Fořt z Gymnázia Pierra de Coubertina v Táboře získal na 4. Mezinárodní olympiádě v astronomii a astrofyzice (4. IOAA) končící dnes v Číně zlatou medaili. V celkovém pořadí byl 8. ze 107 účastníků z 23 zemí.

Tisková zpráva České astronomické společnosti z 21. září 2010

Zlatý Stanislav Fořt (vlevo) a doprovod za Výbor Astronomické olympiády Ing. Jan Kožuško (vpravo)
Astronomickou olympiádu pořádá Česká astronomická společnost za podpory mnoha subjektů. Více o Astronomické olympiádě např. v tiskové zprávě (pdf) z finále 7. ročníku, kde najdete základní shrnutí. V současné době startuje 8. ročník Astronomické olympiády.

Stanislav Fořt je aktivním členem Astronomického kroužku Hvězdárny Fr.Pešty v Sezimově Ústí, který podporuje Krajský úřad Jihočeského kraje.

Kontakt a informace (např. pro rozhovory):

Více o 4. Mezinárodní olympiádě v astronomii a astrofyzice (4. IOAA) najdete na www.ioaa2010.cn.

Stanislav Fořt z Tábora přebírá medaili od Prezidenta IOAA Boonrucksar Soonthornthum
Prezident IOAA Prof. Boonrucksar Soonthornthum, Stanislav Fořt a Ing. Jan Kožuško (zleva doprava)

18. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 1. 5. do 7. 5. 2017. Měsíc bude kolem první čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a dobře je vidět Jupiter. Nad ránem je Saturn kolem jihu a nízko na východě je jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Sonda Cassini se minulý týden poprvé protáhla mezi Saturnem a vnitřní stranou jeho prstenců. Tento manévr přinesl především zajímavé fotografie. V neděli jsme očekávali start rakety Falcon 9 (poprvé s vojenským nákladem), ale dostaneme v pondělí druhou šanci.