Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Dny otevřených dveří v Ondřejově

Dny otevřených dveří v Ondřejově

V rámci Týdne vědy a techniky se budou na observatoři Astronomickéhoústavu Akademie věd ČR konat Dny otevřených dveří 10.-12.11.2006vždy od 9 do 17 hod. Vstup zdarma, propagační a informační materiály kdispozici.

Prohlídka muzea (historické přístroje a pomůcky vypovídající ovývoji astronomie a jejím základním výzkumu v ČR, biografie zakladatelehvězdárny J. J. Friče, vznik a vývoj hvězdárny, promítání filmů natočených ČT – výsledky práce badatelských týmů), prohlídka historických kopulí, za jasného počasí pozorování Slunce v západní kopuli původní hvězdárny.

Prohlídka odborných pracovišť – sluneční oddělení (tzv.sluneční patrola), 2 m dalekohled ve stelárním oddělení (největšídalekohled v ČR), 65 cm dalekohled v oddělení meziplanetární hmoty, automatizovaný dalekohled BART. Přístupná bude i knihovna ústavu.

V případě jasného počasí možnost pozorování noční oblohy v západní kopuli vždy od 18 do 20 hod.

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.