Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Do nového roku s novým webem

Do nového roku s novým webem

Hvězdárna a planetárium České Budějovice s pobočkou na Kleti vstupuje do nového roku s novým designem svých internetových stránek.

Své české stránky na internetu provozuje českobudějovická hvězdárna od roku 1996. Za téměř osm let provozu se rozrostly z prvních 4 podstránek a 50kB na současných několik set podstránek a desítky megabytu.

Rozvoj internetu spolu s dosavadními rozsáhlými zkušenostmi s provozováním webů přivedly pracovníky českobudějovické hvězdárny k vytvoření nového moderního vzhledu i přehlednější a efektivnější struktury svých internetových stránek. Moderní design nových stránek vychází z tradičních barev a kometového loga používaných hvězdárnou.

Na stránkách najdete jak program Hvězdárny a planetária v Českých Budějovicích pro veřejnost i školy, tak on-line interaktivní internetovou hvězdářsko ročenku, kde si návštěvníci webou mohou spočítat polohy, východy a západy Slunce, Měsíce a planet pro svoje pozorovací místo/město či přehled nejzajímavějších odkazů na další české i zahraniční internetové stránky. Rozsáhlá část nových stránek patří Observatoři Kleť. Ta představuje výsledky zdejšího výzkumného programu planetek a komet včetně přehledu planetek objevených na Kleti, jejich jmen, unikátních snímků planetek a komet i dalších zajímavých objektů na noční obloze pořízených kleťskými dalekohledy. Speciální sekci má nový kleťský projekt KLENOT pro sledování blízkozemních asteroidů.

Zájemci najdou na nových stránkách i takové lahůdky jako pohledy na Alpy z Kleti, elektronické astronomické pohlednice, polární záře, více než pětašedesátiletou historii českobudějovické hvězdárny či informace o slunečních hodinách na Kleti.

Nezapomnělo se ani na odkazy na specializované weby pro zájemce o planetky a komety, provozované hvězdárnou - www.planetky.cz a www.komety.cz.

Samozřejmostí bude tak jako dosud častá, mnohdy každodenní, aktualizace stránek.

Pracovníci hvězdárny již připravují například informace o zajímavých úkazech na obloze pro veřejnost na letošní rok.

Těšíme se na Vaši návštěvu na http://www.hvezcb.cz či http://hvezdarna.klet.cz