Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Evropská noc vědců 22.9.2006

Evropská noc vědců 22.9.2006

Dovolujeme si upozornit na Evropskou noc vědců, kterou Evropská komisevyhlásila na tento pátek 22. září 2006 a která bude probíhat napříč zeměmiEvropy. V České republice byl připraven rozsáhlý astronomický program,jehož přehled najdete na adrese www.astro.cz/akce/noc_vedcu/2006/.Zde si můžete vybrat podle místa konání i charakteru programu.Doporučujeme zcela mimořádný program Astronomického ústavu AV ČR vOndřejově spojený s účastí Astronautické sekce ČAS.

Rozsáhlý program připravila Štefánikova hvězdárna v Praze, v Plzni zaseZápadočeská pobočka ČAS ve spolupráci s Hvězdárnou a planetáriem Plzeň aHvězdárnou v Rokycanech, Společnost pro meziplanetární hmotu ve spoluprácis Archeologickým ústavem AV ČR pripravila rozsáhlý program v Mikulčicích aJihlavská astronomická společnost v Jihlavě. A další a další, zájemceodkazujeme na přehled všech akcí. V pátek má být jasno nebo skoro jasno ateplo. Přejeme pěkný zážitek!

Měsíc s Venuší nad Hlinskem

Večerní konjunkce Měsíce a planety Venuše mezi stromy u řeky Chrudimky v Hlinsku. Exp. 2,5 s, ISO-200, f/8 a ohnisko 55 mm.