Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Exkurze do technického muzea v Mnichově 2014
Josef Jíra Vytisknout článek

Exkurze do technického muzea v Mnichově 2014

Muzeum v Mnichově. Autor: Zp ČAS.
Muzeum v Mnichově.
Autor: Zp ČAS.
Západočeská pobočka České astronomické společnosti pořádá v sobotu 5. dubna 2014 exkurzi do Německého muzea v Mnichově. Sbírku tohoto muzea tvoří více než 100 000 exponátů ze světa vědy a techniky. Právě díky velkému množství originálních exponátů je řazeno k nejzajímavějším muzeím techniky na světě. Sbírky jsou velmi rozsáhlé a natolik pestré, že zde každý návštěvník nalezne to, co ho zajímá.

K vidění jsou exponáty spojené s lodní dopravou, těžbou surovin, replikou lidských buněk či expozice moderní fyziky a naleznete zde i modely aut nebo letadel. Muzeum nabízí skutečné originální exponáty jako je V2, řez skutečnou ponorkou a další (viz přiložené foto). Velmi zajímavou expozicí je expozice astronomie a kosmonautiky, která zahrnuje funkční hvězdárnu, planetárium a celou řadu interaktivních modelů. Před samotnou návštěvou muzea vám doporučujeme si řádně prostudovat plánek muzea, ze kterého získáte přehled o rozložení jednotlivých expozic. V průběhu dne probíhají v muzeu komentované prohlídky včetně názorných ukázek (pokusy s dusíkem nebo laboratoř vysokého napětí).

Pro ty, kteří již v muzeu byli, je zde možnost navštívit dopravní muzeum, které se nachází cca 15 minut metrem od parkoviště autobusu u hlavního muzea. Více informací o dopravním muzeu najdete ZDE.

Vaše přihlášky zasílejte na e-mailovou adresu Západočeské pobočky ČAS info(zavinac)zpcas.cz. Obratem budete informováni o platbě, která bude probíhat převodem na konto pobočky. Do přihlášky uveďte jméno, kontaktní email a telefon, který budete mít k dispozici při zájezdu.

Organizační záležitosti:

Termín:5. dubna 2014 (sobota)
Čas odjezdu:z Plzně 5h 30m z parkoviště u Hamburku (současná budova soudu u malého Tesca)
Návrat:cca 22h
Doprava:členové České astronomické společnosti 600,- ostatní 650,- (cena nezahrnuje vstupné a cestovní pojištění, které si každý účastník zajišťuje individuálně)
Vstupné:Vstupné si hradí každý účastník sám. V jednání s muzeem je množstevní sleva na vstupném. Běžná cena 8,5€, pro studenta do 15 let 3€.
Otevírací doba:od 9h do 17h (http://www.deutsches-museum.de/)