Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Exkurze do technického muzea v Mnichově
Josef Jíra Vytisknout článek

Exkurze do technického muzea v Mnichově

Technické muzeum v Mnichově
Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s Hvězdárnou a planetáriem Plzeň a oddělením fyziky FPE pořádá v termínu 7. května 2011 exkurzi do Německého muzea v Mnichově. Sbírku tohoto muzea tvoří více než 100 000 exponátů ze světa vědy a techniky. Právě díky velkému množství originálních exponátů je řazeno k nejzajímavějším muzeím techniky na světě. Sbírky jsou velmi rozsáhlé a natolik pestré, že zde každý návštěvník nalezne to, co ho zajímá. K vidění jsou exponáty spojené s lodní dopravou, těžbou surovin, replikou lidských buněk či expozice moderní fyziky, naleznete zde modely aut, letadel. Muzeum nabízí skutečné originální exponáty jako je V2, řez skutečnou ponorkou a další (viz přiložené foto). Velmi zajímavou expozicí je expozice astronomie a kosmonautiky, která zahrnuje funkční hvězdárnu, planetárium a celou řadu interaktivních modelů.

Exkurze se uskuteční v případě dostatečného počtu účastníků. Potvrzení o Vaší účasti zasílejte prostřednictvím e-mailu na adresu zpcas(zavinac)hvr.cz.

Organizační záležitosti:

Termín: 7. května 2011 (sobota)

Čas odjezdu:

z Plzně 5 hodin 30 minut z parkoviště u Hamburku (současná budova soudu u malého Tesca)

Návrat:

cca 22 hodin

Doprava:

členové České astronomické společnosti 520,- ostatní 550,- (cena nezahrnuje vstupné a pojištění, které si každý účastník zajišťuje individuálně)

Vstupné:

si hradí každý účastník sám. Pro studenta, který bude na seznamu doktora Randy nebo vlastní kartu ISIC bude cena vstupného 3€. Cena pro ostatní by měla být 7€ (skupina nad 20 osob - v jednání s muzeem).

Otevírací doba:

od 9 hodin do 17 hodin (http://www.deutsches-museum.de/)

Převzato a další informace: Západočeská pobočka České astronomické společnosti.

Měsíc s Venuší nad Hlinskem

Večerní konjunkce Měsíce a planety Venuše mezi stromy u řeky Chrudimky v Hlinsku. Exp. 2,5 s, ISO-200, f/8 a ohnisko 55 mm.