Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Exkurze do technického muzea v Mnichově
Josef Jíra Vytisknout článek

Exkurze do technického muzea v Mnichově

Technické muzeum v Mnichově
Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s Hvězdárnou a planetáriem Plzeň a oddělením fyziky FPE pořádá v termínu 7. května 2011 exkurzi do Německého muzea v Mnichově. Sbírku tohoto muzea tvoří více než 100 000 exponátů ze světa vědy a techniky. Právě díky velkému množství originálních exponátů je řazeno k nejzajímavějším muzeím techniky na světě. Sbírky jsou velmi rozsáhlé a natolik pestré, že zde každý návštěvník nalezne to, co ho zajímá. K vidění jsou exponáty spojené s lodní dopravou, těžbou surovin, replikou lidských buněk či expozice moderní fyziky, naleznete zde modely aut, letadel. Muzeum nabízí skutečné originální exponáty jako je V2, řez skutečnou ponorkou a další (viz přiložené foto). Velmi zajímavou expozicí je expozice astronomie a kosmonautiky, která zahrnuje funkční hvězdárnu, planetárium a celou řadu interaktivních modelů.

Exkurze se uskuteční v případě dostatečného počtu účastníků. Potvrzení o Vaší účasti zasílejte prostřednictvím e-mailu na adresu zpcas(zavinac)hvr.cz.

Organizační záležitosti:

Termín: 7. května 2011 (sobota)

Čas odjezdu:

z Plzně 5 hodin 30 minut z parkoviště u Hamburku (současná budova soudu u malého Tesca)

Návrat:

cca 22 hodin

Doprava:

členové České astronomické společnosti 520,- ostatní 550,- (cena nezahrnuje vstupné a pojištění, které si každý účastník zajišťuje individuálně)

Vstupné:

si hradí každý účastník sám. Pro studenta, který bude na seznamu doktora Randy nebo vlastní kartu ISIC bude cena vstupného 3€. Cena pro ostatní by měla být 7€ (skupina nad 20 osob - v jednání s muzeem).

Otevírací doba:

od 9 hodin do 17 hodin (http://www.deutsches-museum.de/)

Převzato a další informace: Západočeská pobočka České astronomické společnosti.

7. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 2. do 19. 2. 2017. Měsíc bude po úplňku. Planeta Venuše a nedaleký slabší Mars zdobí večerní jihozápadní oblohu. V druhé polovině noci a ráno je pěkně viditelný Jupiter. Na ranní obloze je také Saturn. Kometa 45P byla v první únorové dekádě vidět jen obtížně, uvidíme, zda si ji vůbec prohlédneme po úplňku na obloze pozdně večerní. Podíváme se ještě na komety 2P a 73P. Slunce i přes nízkou aktivitu nabízí drobné skvrny. Pokračujeme v nabídce 100 pozorování: Sirius B, Venuše, planetka Irene, galaxie M81 a M82. SpaceX na přestavěné floridské rampě chystá statický zážeh a posléze i start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Startují také silná evropská a indická raketa.

Geostacionárne družice

18.02. 2017; 18:57 SEČ; Tesárske Mlyňany; Canon 400D+Pentacon auto MC 135/3.5 (M 42 objektív). Expozícia 2min, ISO 800. Názvy družíc ASTRA v smere hodinových ručičiek.