Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Hvězdné safari

Hvězdné safari

V pátek 29. září 2006 se v rámci večerních safari pořádaných v ZOO Dvůr Králové skuteční i pozorování noční oblohy objektivy astronomických dalekohledů.

Při tomto pozorování, zajišťované Hvězdárnou v Úpici a Východočeskou pobočkou ČAS, budou moci návštěvníci ZOO nejen vyplnit čas čekání na odjezd safari-busu, ale zejména si budou moci prohlédnout některé objekty noční oblohy a popovídat si o krásách pozdně letní oblohy.

Pozorovací stanoviště se bude nacházet nedaleko odjezdového stání safari-busu a bude označeno červeně svítící lampou.

V případě nepříznivého počasí se bude ve výukovém centru ZOO, opět nedaleko stání safari-busů, konat náhradní audiovizuální program, kde se návštěvníci ZOO dozví co by na obloze viděli, kdyby...

Na setkání se těší pracovníci Hvězdárny v Úpici, ZOO Dvůr Králové n. L. a členové Východočeské pobočky ČAS.

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.