Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Hvězdné safari

Hvězdné safari

V pátek 29. září 2006 se v rámci večerních safari pořádaných v ZOO Dvůr Králové skuteční i pozorování noční oblohy objektivy astronomických dalekohledů.

Při tomto pozorování, zajišťované Hvězdárnou v Úpici a Východočeskou pobočkou ČAS, budou moci návštěvníci ZOO nejen vyplnit čas čekání na odjezd safari-busu, ale zejména si budou moci prohlédnout některé objekty noční oblohy a popovídat si o krásách pozdně letní oblohy.

Pozorovací stanoviště se bude nacházet nedaleko odjezdového stání safari-busu a bude označeno červeně svítící lampou.

V případě nepříznivého počasí se bude ve výukovém centru ZOO, opět nedaleko stání safari-busů, konat náhradní audiovizuální program, kde se návštěvníci ZOO dozví co by na obloze viděli, kdyby...

Na setkání se těší pracovníci Hvězdárny v Úpici, ZOO Dvůr Králové n. L. a členové Východočeské pobočky ČAS.

Kometa C/2015 V2 (Johnson)

Kometa se nacházela nedaleko hvězdy tau v souhvězdí Herkula a byla téměř v zastávce s pohybem menším než 0.1 obloukové vteřiny za minutu. Lehce rušila vysoká oblačnost.