Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Hvězdný rytíř Ylem, aneb jak získat děti pro zájem o astronomii

Hvězdný rytíř Ylem, aneb jak získat děti pro zájem o astronomii

Země a Měsíc v době rozpínajícího se Slunce
Rádi bychom vám představili projekt Gimeda, jehož cílem je na základě vyprávění příběhu Hvězdného rytíře Ylema, probudit v dětech zájem o astronomii a touhu po poznání. Projekt "Gimeda" přináší dětem zábavu a s ní i nového hrdinu. Životním posláním Hvězdného rytíře Ylema je naučit mladou, nastupující dětskou generaci ohleduplnosti k přírodě i k sobě navzájem, dříve, než lidská civilizace si svůj svět zničí sama. Touží je učit, vážit si hmotných i duchovních pokladů, které planeta Země nabízí všem stejným dílem a snažit se je využívat ku prospěchu celé lidské společnosti, tak, aby jí nezničenou zachovali a jednou s hrdostí předali svým potomkům.

Prolog:

Víte, že vesmír je plný života, že v Garlenu sídlí Společenství Vesmírných Světů, které povolalo k ochraně vesmíru před zlem Hvězdné rytíře? Víte, že tohle je vlastně dávným tajemstvím? A chcete vědět víc? Tak se podívejte na stránky v odkazu. Ale víc už napsat nemohu, pokud mi Isis nedá svolení.

Projekt "Gimeda", který vznikl při Astronomickém kroužku v Kladně, se snaží, na základě vyprávění sci-fi příběhů Hvězdného rytíře Ylema, probudit v dětech zájem o astronomii a touhu po poznání. Vždyť v dnešním přetechnizovaném světě, v době, kdy je možno si veškeré informace o astronomii vyhledat v pohodlí domova za pomoci internetu, si mnoho dětí vůbec neuvědomuje, jakou krásu skýtá pozorování tmavé noční oblohy. Projekt "Gimeda" přináší dětem zábavu a s ní i nového hrdinu. Životním posláním Hvězdného rytíře Ylema je naučit mladou, nastupující dětskou generaci ohleduplnosti k přírodě i k sobě navzájem, dříve, než lidská civilizace si svůj svět zničí sama. Touží je učit, vážit si hmotných i duchovních pokladů, které planeta Země nabízí všem stejným dílem a snažit se je využívat ku prospěchu celé lidské společnosti, tak, aby jí nezničenou zachovali a jednou s hrdostí předali svým potomkům. Za pomoci dobrodružných příběhů Hvězdného rytíře Ylema představujeme dětem vesmír a jejich rodnou planetu, která dostala darem největší z vesmírných pokladů, dar křehkého života. Z počtu dětí, které se již na našich webových stránkách zaregistrovaly, mohu soudit, že příběhy Hvězdného rytíře Ylema děti zaujaly a tento náš projekt si zaslouží další propagace. Naším dalším cílem je vydat příběhy Hvězdného rytíře knižně (tedy prozatím spíše formou časopisu), přepsat je do braillova písma a v nadaci Mluvící kniha je nechat nahrát na CD. Tyto bychom pak věnovali knihovnám pro nevidomé, abychom i dětem s vadou zraku mohli, za pomoci pohádkového příběhu, přiblížit krásy vesmíru.

Podrobnosti o tomto projektu, který se stále rozvíjí a připravuje, lze nalézt na webových stránkách gimeda.wz.cz. Jsme si vědomi toho, že tyto stránky nejsou nejdokonalejší, ale máme za to, že to nejzákladnější obsahují. I vážný zájemce o astronomii se zde může dozvědět novinky z astronomie nebo si vyzkoušet své znalosti.

Všem těm, kteří se rozhodnou náš projekt zejména formou propagace podpořit, předem děkujeme a budeme rádi i za další nápady k jeho rozvoji a podpoře.