Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Jarní astronomický výšlap po stopách meteoritu

Jarní astronomický výšlap po stopách meteoritu

Hvězdárna Žebrák
V roce 1824 dopadl do oblasti mezi obcemi Žebrák a Praskolesy meteorit. Rozpadl se na několik kusů, ty největší jsou uloženy v Národnímu muzeu v Praze a menší ve Vídni, další úlomky pak v muzeích po celém světě. Třetí větší část nebyla nikdy nalezena, a tak se pokusíme dopadová místa najít i se zájemci o zajímavý naučný výlet.

Hvězdárna Žebrák totiž pořádá už v sobotu 12. dubna od 10 hodin Jarní astronomický výšlap s podtitulem pojďme najít pozůstatky meteoritu Praskolesy. Pomocí starých map a záznamů se pokusíme dostat na místa, kam před více než 180 lety dopadl slavný meteorit Praskolesy. A jak vlastně takový meteorit vypadá? I na to se můžete přijít podívat. Při této příležitosti Hvězdárna Žebrák také odhalí dokonalou kopii největší části meteoritu umístěné v Národním muzeu v Praze, která byla muzeem vyrobena speciálně pro hvězdárnu za pomoci města Žebrák. Výletu se může zúčastnit každý zájemce bez rozdílu věku, trasa by měla být do 5 kilometrů. A ještě místo setkání? Hvězdárna Žebrák v 10 hodin. Zde účastníci absolvují zajímavé povídání o meteoritu a získají i zajímavé materiály.

Doporučené: stránky Hvězdárny Žebrák

Záblesk Irídia

Záblesk družice Irídium 80. Canon 350D+Samyang 8/3.5; Expozícia 58s. 22.4. 2018 o 2:58 SELČ; Tesárske Mlyňany. Vzdialenosť satelitu bola 1564 km.