Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Jarní prázdniny na českobudějovické hvězdárně

Jarní prázdniny na českobudějovické hvězdárně

Hvězdárna a planetárium České Budějovice
Hvězdárna a planetárium v Českých Budějovicích pro Vás připravila na období školních prázdnin od pondělí 12. března do pátku 16. března 2012 zábavný a poučný program nejen pro děti.

Pondělí 12. března 10.00: Vesmír pro mrňata
Jak je to v pohádce? A jak je to ve skutečnosti? Pořad pro nejmenší ve věku od 3 do 6 let představí dětem vesmír formou velkoplošné projekce plné pohádek. Pohádky jsou doplněny skutečnými záběry vesmíru. Pořad je komentovaný lektorem a bude probíhat v kinosále HaP.

Úterý 13. března 20.00: Jarní hvězdy
Pořad v planetáriu pod umělou hvězdnou oblohou Vám představí putování Slunce, Měsíce a planet po hvězdném nebi. Poznáte také souhvězdí naší oblohy, která jsou aktuálně viditelná na nočním nebi. 21.00: Večerní pozorování (pozorování planet, mlhovin). Pouze za jasného počasí!

Středa 14. března 13.30: Jarní hvězdy
Pořad v planetáriu pod umělou hvězdnou oblohou. Představíme Vám putování Slunce, Měsíce a planet po hvězdném nebi. Poznáte souhvězdí naší oblohy.

Čtvrtek 15. března 16.30: Jarní hvězdy
Pořad v planetáriu pod umělou hvězdnou oblohou, který je určen především pro rodiče s dětmi.

Pátek 16. března 10.00: Jarní hvězdy
Pořad v planetáriu pro děti od 5 let.
13.30: Jak to dělaj kosmonauti
Zábavný a poučný pořad o životě kosmonautů na orbitální stanici pro děti od 7 let bude probíhat v kinosále HaP. Pořad s velkoplošnou projekcí je doplněn komentářem lektora.

Výstava "Hvězdy a růže aneb Hvězdářství za časů posledních Rožmberků" je instalována ve výstavní hale HaP, Výstava je volně přístupná v otevírací době HaP.

Hvězdárna a planetárium České Budějovice
Zátkovo nábřeží 4, 370 01 České Budějovice
Telefon: 386 352 044 nebo 380 123 333 (VoIP)
E-mail: hvezdarna@hvezdarnaCB.cz
Web:
www.hvezdarnaCB.cz

Merkúr v maximálnej západnej elongácii

Merkúr 22 minút po východe nízko nad obzorom v súhvezdí Strelca (vľavo) a Saturn v nad kaplnkou sv. Rozálie v Štefanovej.