Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Kosmické rozhledy 2003/4

Kosmické rozhledy 2003/4

KR 2003/04
Koncem minulého týdne byla zahájena distribuce nového čísla Kosmických rozhledů číslo 4 v roce 2003. Doufám, že toto číslo bude pro všechny čtenáře příjmeným překvapením.

Překvapení jsme pro vás přichystali především formou výrazného zkvalitnění, ke kterému nás paradoxně dohnala snaha zlevnit tisk. Doufám, že i další čísla budou pokračovat v trendu zlepšení a budeme vám tak moci přinášet především kvalitnější obrazový materiál.

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.