Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Letní astronomický tábor 2007

Letní astronomický tábor 2007

at_2002.jpg
Na Hvězdárně Valašské Meziříčí se ve dnech 13. až 22. července 2007 uskuteční již 14. ročník letního astronomického tábora.

Vedle tradičních táborových „zábav“ (výlety, sportovní turnaje, táborák) účastníci ve věku 11 až 18 let formou celotáborové hry zvládají i astronomické znalosti a dovednosti.

Táborníci jsou ubytování v areálu hvězdárny, kde také probíhá většina táborových aktivit. Spí se ve „Škvorníku", je zajištěno stravování, pitný režim a celodenní pedagogický dozor. Program tábora bude přizpůsoben vědomostem a věku účastníků tábora.

Bližší informace: www.astrovm.cz/p_tabor.php

Snímek: Sportovní dopoledne táborníků v roce 2002.

9. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 26. 2. do 4. 3. 2018. Měsíc bude v úplňku. Po západu Slunce je nad západem jasná Venuše a Merkur. Nad jihozápadem je Uran. V druhé polovině noci a nad ránem je vidět Jupiter a Mars, vylézá i Saturn. Z objektů noční oblohy se podíváme na nejjasnější hvězdu ze souhvězdí Vozky. Falcon 9 z Kalifornie odstartoval úspěšně a podařilo se i dovézt do přístavu aerodynamické kryty. Druhý Falcon z Floridy má na poslední chvíli odklad na neurčito, H-IIA v Japonsku asi dva dny kvli počasí. Z ISS se vrátí část posádky v lodi Sojuz MS-06. Z Floridy má letět raketa Atlas V s družicí GOES-S. Před čtyřiceti lety odstartoval ke stanici Saljut 6 Sojuz 28 s prvním československým kosmonautem Vladimírem Remkem a Alexejem Gubarevem. V Brně k tomu chystají vzpomínkovou akci.

Aldebaran těsně po zákrytu Měsícem