Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Mezinárodní rok astronomie začíná i v Pardubicích

Mezinárodní rok astronomie začíná i v Pardubicích

Hlavní dalekohled na Hvězdárně v Pardubicích
Mezinárodní rok astronomie 2009 už odstartoval i na Hvězdárně b. A. Krause při DDM Delta v Pardubicích. Čekají vás tradiční i netradiční akce, zábava, spousta poučení a mnoho dalšího. Hvězdárna natočila i vlastní krátký videoupoutávku k příležitosti tohoto jedinečného projektu.

Nejbližší akcí pardubické hvězdárny je pozorování přechodu Měsíce přes otevřenou hvězdokupu Plejády 7. ledna od 17:30. Hlavní akce měsíce ledna se ale odehraje až 30. ledna. Toho dne hvězdárna zve všechny zájemce o astronomii na Den otevřených dveří. Více na internetových stránkách pardubické hvězdárny nebo na webu Astronomické společnosti Pardubice.

Videoupoutávka na Mezinárodní rok astronomie v Pardubicích

Doporučujeme:
[1] Aktualizovaný program MRA 2009 v Pardubicích - PDF verze
[2] Oficiální české stránky Mezinárodního roku astronomie 2009

Petr Komárek

Petr Komárek (* 5. října 1982, Pardubice, Česká republika) je popularizátorem astronomie, člen Astronomické společnosti Pardubice a od roku 2007 vedoucím Hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích, kde se mimo jiné věnuje se výchově mládeže v astronomických kroužcích. Jedním z jeho největších koníčků je cestování a fotografování. Účastnil se též tří expedic SAROS za úplným zatměním Slunce (do Turecka v roce 2006, Ruska v roce 2008 a Číny o rok později).

Kométa C/2017 O1 (ASASSN) v súhvezdí Býk

Na obrázku je zachytená animácia pohybu kométy z 23.9.2017 v čase od 0:25 do 1:55 CEST, je vytvorená z 11 obrázkov exponovaných časom 480 sec. Kométa by sa mala dostať do maxima jasnosti už o necelý mesiac.