Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Na prodej dalekohled Dobson 250/1250
Pavel Marek Vytisknout článek

Na prodej dalekohled Dobson 250/1250

Protože dobrých nabídek není nikdy dost a někdy je i nabídka na bazarový dalekohled velmi zajímavá. Sami posuďte nabídku Františka Červinky. Prostě nemá na pozorování čas a tak třeba jeho dalekohled najde nového majitele. A nyní pár údajů: Dobson 250/1250mm, orig. konstrukce od Drbohlava, hledáček 80/450mm, okuláry ATC 32K, 10N, barlow ATC BW 2x, okuláry k hledáčku. Komplet vše za 18.000Kč. Kontakt: Frantisek Cervinka, E-mail: cervinfr@volny.cz, Tel.: +420604366650

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.