Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Napište básničku a vyhrajte

Napište básničku a vyhrajte

Kartička pro děti
Umíte psát básničky? Napište krátkou báseň či rýmovačku na téma světelné znečištění. Nejzdařilejší oceníme.

Thingbig
Inspirovat se můžete třeba již vydanou kartičkou pro děti (úvodní snímek), kterou v loňském roce vydala Česká astronomická společnost ve spolupráci se skupinou mladých lidi kolem projektu Výzkum a popularizace světelného znečištění Ten je podporován Nadací O2 z programu Think big.

A že nevíte, o čem psát? Námětů je celá řada. Například o "velké hmyzí lásce k lampám", nebo o hvězdách, které "dosvítily". Jen pamatujte, že báseň má být pro děti a nejlepší bude "oilustrována" a vydána jako pokračování již vydané kartičky.

A o co se hraje? Nejlepší báseň dostane knihu Evropská jižní observatoř a česká astronomie, autorům dalších zdařilých básní pošleme drobné věcné ceny a publikace. Porota si vyhrazuje právo cenu neudělit v případě, že nebude žádná ze zaslaných básní vyhovovat požadavkům. Své básně posílejte na emailovou adresu kondziolkajan@seznam.cz, uzávěrka je 30. 6. 2012.

Jan Kondziolka

Narodil se v roce 1985 v Karviné, kde doposud žije. Mezi lety 2005 a 2009 působil jako redaktor Instantních astronomických novin. Po zániku IAN píše pro Astronomie.cz a Astro.cz. Píše hlavně o světelném znečištění, ale zabývá je jím také prakticky - jeho měřením, popularizací; realizoval také několik grantových výzev a stojí za vznikem Beskydské oblasti tmavé oblohy. K jeho koníčkům kromě astronomie patří hasičství, focení, jízda na kole a chov králíků.

Jihozápadní obloha v Pardubicích

Ukázka toho, co lze ještě aktuálně zachytit na jihozápadní obloze (souhvězdí Býka, Blíženců,...). ISO: 1600, exp.: 2 min.