Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Navštivte nás na „VĚDECKO – TECHNICKÉM JARMARKU!“

Navštivte nás na „VĚDECKO – TECHNICKÉM JARMARKU!“

vedecko_technicky_jarmark Autor: Petr Komárek
vedecko_technicky_jarmark
Autor: Petr Komárek
O tom, že je věda zajímavá, pozoruhodná a dokonce zábavná se mohou přesvědčit všichni zájemci v úterý 17. června. Na Pernštýnském náměstí v Pardubicích vypukne tradiční VĚDECKO-TECHNICKÝ JARMARK. S Univerzitou Pardubice, týmy akademiků a vysokoškoláků ze všech sedmi fakult a dalšími partnery se tu můžete vydat po stopách vědy a nejrůznějších vědeckých pokusů a principů. Na netradičním místě uprostřed města mohou zájemci vše důkladně zkoumat a rovnou vyzkoušet.

Čekají na ně nové chemické pokusy a výroba zmrzliny. Zkusí si změřit vzdálenost, postavit most nebo kolejnici a otestují své znalosti minerálů a hornin. Svůj mozek procvičí v řadě kvízů a v zážitkových kreativních dílnách nebo v interaktivní hře „Chcete být milionářem?“. S robotem si nakreslí fraktály, vyzkouší si jeho programování a poskládají si netradiční puzzle. Zdravotníci navíc přidají ukázky první pomoci a jak zlepšit kondici. S astronomy z pardubické hvězdárny si prohlédnou dvě tváře Slunce. Zářivou fotosféru s tajemnými slunečními skvrnami a dynamickou chromosféru. Seznámí se s historií města Pardubic a zábavu si užijí také s obřími bublinami.

Seznámit se s moderní vědou a také jevy každodenního života, který nás obklopuje, bude možné po celé úterý 17. června od 9 do 17 hodin.

Vědecko-technický jarmark pořádá Univerzita Pardubice spolu s dalšími partnery v rámci městských slavností "Zrcadlo umění", pořádaných Kulturním centrem Pardubice a ZUŠ Pardubice – Polabiny ve dnech 17. – 20. června a v rámci univerzitního projektu Brána vědě/ní otevřená II., který je spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Zdroj: http://projekty.upce.cz/bravo-ii/akce/jarmark.html

Petr Komárek

Petr Komárek (* 5. října 1982, Pardubice, Česká republika) je popularizátorem astronomie, člen Astronomické společnosti Pardubice a od roku 2007 vedoucím Hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích, kde se mimo jiné věnuje se výchově mládeže v astronomických kroužcích. Jedním z jeho největších koníčků je cestování a fotografování. Účastnil se též tří expedic SAROS za úplným zatměním Slunce (do Turecka v roce 2006, Ruska v roce 2008 a Číny o rok později).

Stanice ISS nad jižním obzorem