Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Nová služba - horké zprávy astro.cz
redakce Vytisknout článek

Nová služba - horké zprávy astro.cz

Logo České astronomické společnosti
Redakce astro.cz přináší čtenářům novou službu. Prostřednictvím emailu vás budeme informovat o aktuálním dění v astronomii nebo kosmonautice. Neuniknou vám tak informace o úkazech na obloze, startu raketoplánu, významné události apod.

Co potřebuji?

Služba horké zprávy je zcela zdarma. Vše co potřebujete, je platná emailová adresa a registrace. Registrovat se můžete na adrese: www.astro.cz/registrace/registrovat

Už registrovaný jsem, co mám tedy udělat?

Informační kanály
Mnoho čtenářů již registrováno je a dostává emailem upozornění na vložený článek. Pokud tito čtenáři mají zájem dostávat také informační kanály, musí si příslušnou volbu nastavit na adrese: www.astro.cz/registrace/login

Po registraci si můžete nastavit některou z variant: astronomii či kosmonautiku. Případně i upozornění na nový článek (viz obrázek). Nebo vše - v tomto případě obdržíte obě varianty (astronomie + kosmonautika) a navíc některé další zajímavé novinky.

Co když jsem zapomněl přihlašovací údaje?

K dispozici je i formulář pro případ, že jste své přihlašovací údaje zapomněli. Najdete ho rovněž na adrese www.astro.cz/registrace/login

Co vlastně budu dostávat?

Cílem je především upozornit čtenáře na důležité dění v astronomii nebo kosmonautice v reálnem čase. Zasílání zpráv je nepravidelné (cca 3 až 6x měsíčně), nemusíte se bát zahlcení své emailové schránky. Na výběr máte celkem čtyři možnosti, které si můžete nastavit:

Astronomie:

• Dění na obloze (meteorické roje, zatmění, komety, supernovy, …)
  • Upozornění na významné události v astronomii
  • Upozornění na významná výročí v astronomii

• Významné události ve vysílání NASA TV
  • Informace o startech raketoplánů nebo kosmických sond
  • Upozornění na významné události v kosmonautice
  • Upozornění na významná výročí v kosmonautice

Vše:

Pokud si nastavíte volbu "vše", budou vám emailem chodit obě předcházející varianty (astronomie, kosmonautika) a navíc i některé další novinky.

Články:

Při nastavení této možnosti budete emailem upozornění na nový článek na astro.cz. Tato služba již funguje delší dobu. Pokud ji máte nastavenou, není nutné cokoliv měnit.

Budou někde zaslané zprávy archivovány?

Ano, zaslané zprávy se zobrazují jako klasické novinky v pravé části astro.cz. Poznáte je podle popisku dole. Kompletní archív naleznete na: www.astro.cz/hot_news/

9. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 26. 2. do 4. 3. 2018. Měsíc bude v úplňku. Po západu Slunce je nad západem jasná Venuše a Merkur. Nad jihozápadem je Uran. V druhé polovině noci a nad ránem je vidět Jupiter a Mars, vylézá i Saturn. Z objektů noční oblohy se podíváme na nejjasnější hvězdu ze souhvězdí Vozky. Falcon 9 z Kalifornie odstartoval úspěšně a podařilo se i dovézt do přístavu aerodynamické kryty. Druhý Falcon z Floridy má na poslední chvíli odklad na neurčito, H-IIA v Japonsku asi dva dny kvli počasí. Z ISS se vrátí část posádky v lodi Sojuz MS-06. Z Floridy má letět raketa Atlas V s družicí GOES-S. Před čtyřiceti lety odstartoval ke stanici Saljut 6 Sojuz 28 s prvním československým kosmonautem Vladimírem Remkem a Alexejem Gubarevem. V Brně k tomu chystají vzpomínkovou akci.

Aldebaran těsně po zákrytu Měsícem