Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Novoroční den otevřených dveří na Hvězdárně Kleť 1. ledna 2010

Novoroční den otevřených dveří na Hvězdárně Kleť 1. ledna 2010

Vrchol Kletě s kopulemi observatoře
Na vrcholu jihočeské Kleti se nachází nejvýše položená hvězdárna v České republice. Je známá po celém světě objevy planetek a komet i sledováním blízkozemních asteroidů. Jihočeští astronomové se tu věnují jak astronomickému výzkumu, tak předávání poznatků z astronomie dětem i dospělým.

Jednou z tradičních akcí pro veřejnost, které Hvězdárna Kleť pořádá, je Novoroční den otevřených dveří. Letos bude toto velmi oblíbené setkání zároveň zakončením Mezinárodního roku astronomie (IYA 2009) v Jižních Čechách. Návštěvníci si budou moci na Hvězdárně Kleť prohlédnout výstavu astronomických fotografií pořízených výkonnými dalekohledy, za jasného počasí uvidí Slunce prostřednictvím největšího čočkového dalekohledu v České republice a pro návštěvníky budou připraveny i drobné dárky od hvězdářů i od Jihočeského kraje.

Den otevřených dveří na Hvězdárně Kleť se bude konat v pátek 1.ledna 2010 od 10:30 do 15:00 hodin.

Observatoř Kleť
e-mail: klet@klet.cz
tel. 380 711 242 (od 10.00 hod.)

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.