Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Novoroční den otevřených dveří na Hvězdárně Kleť 1. ledna 2010

Novoroční den otevřených dveří na Hvězdárně Kleť 1. ledna 2010

Vrchol Kletě s kopulemi observatoře
Na vrcholu jihočeské Kleti se nachází nejvýše položená hvězdárna v České republice. Je známá po celém světě objevy planetek a komet i sledováním blízkozemních asteroidů. Jihočeští astronomové se tu věnují jak astronomickému výzkumu, tak předávání poznatků z astronomie dětem i dospělým.

Jednou z tradičních akcí pro veřejnost, které Hvězdárna Kleť pořádá, je Novoroční den otevřených dveří. Letos bude toto velmi oblíbené setkání zároveň zakončením Mezinárodního roku astronomie (IYA 2009) v Jižních Čechách. Návštěvníci si budou moci na Hvězdárně Kleť prohlédnout výstavu astronomických fotografií pořízených výkonnými dalekohledy, za jasného počasí uvidí Slunce prostřednictvím největšího čočkového dalekohledu v České republice a pro návštěvníky budou připraveny i drobné dárky od hvězdářů i od Jihočeského kraje.

Den otevřených dveří na Hvězdárně Kleť se bude konat v pátek 1.ledna 2010 od 10:30 do 15:00 hodin.

Observatoř Kleť
e-mail: klet@klet.cz
tel. 380 711 242 (od 10.00 hod.)

Venuša - tesne po súmraku