Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Nový rok 2003

Nový rok 2003

Tak máme opět jeden rok za sebou a musíme si zvykat psát v datumu jinou číslovku. Právě nám začal 3. rok nového tisíciletí a to je příležitost především pro přání, předsevzetí a bilancování. ¨

Dovoluji si Vám, příznivcům ASTRO.CZ, popřát jménem výkonného výboru České astronomické společnosti mnoho zdraví a pracovních i životních úspěchů v novém roce.

Nerad bych se nyní pouštěl do bilancování, které raději přenechám na povolanější. Jejich názory si budete moci přečíst nejen na ASTRO.CZ, ale samozřejmě i v Kosmických rozhledech. Přece jen si neodpustím jednu poznámku k roku 2002, a to je poděkování všem, kteří se podíleli na zdárném provozu ASTRO.CZ, všem, kteří psali a pomáhali tvořit Kosmické rozhledy, všem kteří se aktivně věnovali astronomii a její popularizaci, všem kteří pomáhali se zajištěním chodu České astronomické společnosti, všem ...

Pokud se týká předsevzetí, mohu snad jen prozradit několik málo připravovaných akcí pro rok 2003. Stejně jako v předešlém roce, budou i letos vycházet pravidelně Kosmické rozhledy, jejichž náplň, jak doufám, pro vás bude stále zajímavější a přitažlivější. Rovněž ASTRO.CZ vám bude i nadále přinášet nejen aktuální informace z oblasti astronomie a kosmonautiky, ale i dočkáme se zde i nějakého toho překvapení. V roce 2002 se poprvé Česká astronomická společnost zúčastnila knižních veletrhů v Praze a Havlíčkově Brodě, což byla neocenitelná zkušenost a především motivace k obdobné účasti i v roce 2003. Můžete se tedy těšit opět na astronomickou literaturu soustředěnou na jednom místě a samozřejmě i na veletržní slevy pro členy České astronomické společnosti. Dalo by se ještě dlouho pokračovat o tom, co nás čeká, ale nechme se také trochu překvapit.

Ještě jednou tedy vše nejlepší v novém roce a především hodně jasných nocí přeje Petr Bartoš.

Konjunkce Venuše a Měsíce