Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Oblíbená barva astronoma?

Oblíbená barva astronoma?

Barevné snímky vzdálených vesmírných objektů jsou velmi populární. Nejoblíbenější barvou astronomů ale zůstane černá. Na světlé či jinak barevné obloze by nemohli sledovat vesmírné objekty. A nejen to. Vnitřní strana tubusu dalekohledu musí být černá - nesmí rozptylovat světlo procházející tubusem.

Britským vědcům se podařilo vyvinout "nejčernější" povrch. Povrch odráží 10-20krát méně světla než současné povrchy použité při stavbě teleskopů.

Povrch je vyroben ze slitiny niklu a fosforu, je plný nepravidelných jamek, které absorbují dopadající světlo.

Výroba je zatím velmi drahá - pokrytí destičky o průměru pět centimetrů by stálo L500.

Zdroj: BBC

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.