Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Podpořte Českou astronomickou společnost na Dobromat.cz

Podpořte Českou astronomickou společnost na Dobromat.cz

Dobromat.cz
Autor: Dobromat.cz

Chystáte se nakupovat vánoční dárky online? Pak můžete finačně podpořit Českou astronomickou společnost a nebude Vás to stát ani o korunu navíc. Naopak vaše podpora umožní například další běh serveru Astro.cz nebo akce pro veřejnost v rámci 100 let České astronomické společnosti v roce 2017. Budeme vám moc vděční!

Česká astronomická společnost uzavřela nedávno spolupráci s portálem Dobromat.cz. Díky tomu nás můžete podpořit při online nákupech, aniž by Vás to stálo jakékoliv výdaje navíc. Na portálu je zaregistrováno již více než 600 internetových obchodů, a při nákupu na kterémkoliv z nich vyplatí obchod Dobromatu provizi ve výši několika procent z nákupu, který ji následně pošle na účet vybrané organizace.

Nejjednodušší způsob, jak ČAS podpořit, je přidat si do svého prohlížeče tohoto pomocníka:

Pomocník Vás sám upozorní pokaždé, kdy navštívíte stránku jednoho ze zaregistrovaných obchodů a nabídne Vám volbu organizace, kterou chcete podpořit. Existuje i možnost podpory bez pomocníka – v takovém případě je třeba před nakupováním navštívit vždy nejprve web dobromat.cz, vybrat si obchod a organizaci, kterou chcete podpořit, a stránka Vás poté přesměruje do vybraného internetového obchodu.

Důležité je vědět, že cena za nákup zůstává stejná, ať již do internetového obchodu vstupujete přes Dobromat, nebo bez něj. Naopak Vaše podpora při nákupu přes Dobromat bude pro Českou astronomickou společnost, jakožto dobrovolné sdružení, nesmírně přínosná! Děkujeme!!!

Pokud si do prohlížeče nainstalujete pomocníka, sám Vás upozorní pokaždé, když navštívíte obchod zaregistrovaný na Dobromatu Autor: Dobromat.cz
Autor: Dobromat.cz

[1] Dobromat.cz

Štítky: Česká astronomická společnost

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Pozoruhodná planetární mlhovina v Lištičce.

Tato mlhovina (Činka) je kromě svého krásného vzhledu originální také svým tvarem. Podle některých studií by centrální hvězda (jinak namodralý trpaslík, který je pozorovatelný na snímku) mohla být součástí dvojhvězdy. Na noční obloze je absolutně nejfotografovanější planetární mlhovinou, jež zabírá zhruba 15 úhlových minut a má průměr 2.5 ly!