Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Pojďme společně zahájit Mezinárodní rok astronomie, online na astro.cz

Pojďme společně zahájit Mezinárodní rok astronomie, online na astro.cz

České logo
Redakce astro.cz připravuje na Silvestr a Nový rok projekt, jehož rozsah nemá na českém astronomickém internetu obdoby. Postupně společně zahájíme nový rok 2009, který je tentokrát věnován astronomii. Jako první přivítají nový rok obyvatelé ostrova Kiritimati na Silvestra v 11:00 našeho času. Poté budou následovat další místa naší planety. Na začátek Mezinárodního roku astronomie na tom či onom místě vás online upozorníme a současně s tím si povíme o astronomii v dané zemi, o významných observatořích apod. Jinými slovy: během zhruba 23 hodin vám postupně ve stručnosti představíme astronomii na celém světě…

Online přenos probíhá zde.

Začátek online přenosu: 31. prosince v 10:45 našeho času

Předpokládaný konec: 1. ledna v 9:30 našeho času (z přerušením online přenosu dne 1. ledna mezi 1:00 a 7:00)

Co se dozvíte během online přenosu?

• Kde na světě v danou chvíli začne nový rok (a tedy i Mezinárodní rok astronomie).
  • Kdy začne nový rok 2009 (a tedy Mezinárodní rok astronomie) na významných astronomických místech.
  • Informace o astronomii v nejrůznějších zemích světa.
  • Co se chystá v zahraničí k Mezinárodnímu roku astronomie.
  • Co je to Mezinárodní rok astronomie.

Jak se zapojit?

Máte nějaké informace o astronomii v zahraničí? Fotografie? Zajímavé odkazy? Pošlete nám je! U všech informací ale uveďte zdroj a své jméno. Materiály musí být použitelné pro publikování na astro.cz (nesmí na ně být uvalen copyright), neplatí ale pro internetové odkazy. Zasílejte nám prosím ale materiály v rozumné míře. Děkujeme! Kontakt: kubala(zavináč)astro(tečka)cz. Do předmětu emailu prosím uveďte "IYA online"

Odkaz: stránky astro.cz k Mezinárodnímu roku astronomie

Lovec

Na konci ledna panovalo dlouho dobu inverzní počasí s občasným vyjasněním. Nápad vyfotit votický javor s Orionem vznikl během chvíle a hned se vyrazilo na místo. Vysoká vlhkost vzduchu u horizontu napomohla ke zvýraznění nejjasnějších hvězd. Krajina: 9x 2min, f5,6, iso 3200 ohnisko 50 mm Hvězdy: 9x3min, f4, iso 3200 ohnisko 35 mm Mlhoviny: 4x3min, f4, iso 1600 ohnisko 35 Canon 1000D modifikovaný. Vše snímáno s nasazeným Hoya red enhancer filtrem, který lehce potlačuje světelné znečištění.