Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Pojďme společně zahájit Mezinárodní rok astronomie, online na astro.cz

Pojďme společně zahájit Mezinárodní rok astronomie, online na astro.cz

České logo
Redakce astro.cz připravuje na Silvestr a Nový rok projekt, jehož rozsah nemá na českém astronomickém internetu obdoby. Postupně společně zahájíme nový rok 2009, který je tentokrát věnován astronomii. Jako první přivítají nový rok obyvatelé ostrova Kiritimati na Silvestra v 11:00 našeho času. Poté budou následovat další místa naší planety. Na začátek Mezinárodního roku astronomie na tom či onom místě vás online upozorníme a současně s tím si povíme o astronomii v dané zemi, o významných observatořích apod. Jinými slovy: během zhruba 23 hodin vám postupně ve stručnosti představíme astronomii na celém světě…

Online přenos probíhá zde.

Začátek online přenosu: 31. prosince v 10:45 našeho času

Předpokládaný konec: 1. ledna v 9:30 našeho času (z přerušením online přenosu dne 1. ledna mezi 1:00 a 7:00)

Co se dozvíte během online přenosu?

• Kde na světě v danou chvíli začne nový rok (a tedy i Mezinárodní rok astronomie).
  • Kdy začne nový rok 2009 (a tedy Mezinárodní rok astronomie) na významných astronomických místech.
  • Informace o astronomii v nejrůznějších zemích světa.
  • Co se chystá v zahraničí k Mezinárodnímu roku astronomie.
  • Co je to Mezinárodní rok astronomie.

Jak se zapojit?

Máte nějaké informace o astronomii v zahraničí? Fotografie? Zajímavé odkazy? Pošlete nám je! U všech informací ale uveďte zdroj a své jméno. Materiály musí být použitelné pro publikování na astro.cz (nesmí na ně být uvalen copyright), neplatí ale pro internetové odkazy. Zasílejte nám prosím ale materiály v rozumné míře. Děkujeme! Kontakt: kubala(zavináč)astro(tečka)cz. Do předmětu emailu prosím uveďte "IYA online"

Odkaz: stránky astro.cz k Mezinárodnímu roku astronomie

9. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 26. 2. do 4. 3. 2018. Měsíc bude v úplňku. Po západu Slunce je nad západem jasná Venuše a Merkur. Nad jihozápadem je Uran. V druhé polovině noci a nad ránem je vidět Jupiter a Mars, vylézá i Saturn. Z objektů noční oblohy se podíváme na nejjasnější hvězdu ze souhvězdí Vozky. Falcon 9 z Kalifornie odstartoval úspěšně a podařilo se i dovézt do přístavu aerodynamické kryty. Druhý Falcon z Floridy má na poslední chvíli odklad na neurčito, H-IIA v Japonsku asi dva dny kvli počasí. Z ISS se vrátí část posádky v lodi Sojuz MS-06. Z Floridy má letět raketa Atlas V s družicí GOES-S. Před čtyřiceti lety odstartoval ke stanici Saljut 6 Sojuz 28 s prvním československým kosmonautem Vladimírem Remkem a Alexejem Gubarevem. V Brně k tomu chystají vzpomínkovou akci.

Aldebaran těsně po zákrytu Měsícem