Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Pomozte vybudovat nové astro.cz

Pomozte vybudovat nové astro.cz

Jaké bude nové Astro.cz? Autor: Petr Sobotka
Jaké bude nové Astro.cz?
Autor: Petr Sobotka
Hledáme zájemce, kteří nám pomohou předělat a rozšířit současné astro.cz. Hledáme autory textů, redaktory, programátory, grafiky.

Server České astronomické společnosti astro.cz je jedním z nejstarších webů v oblasti přírodních věd - uveden do provozu byl už 15. května 1995. Dlouhodobě je nejnavštěvovanějším astronomickým serverem přinášejícím novinky a zajímavosti s vesmírnou tématikou. Současná podoba, tedy vzhled a kostra redakčního systému, vznikla už v roce 2001. Za uplynulých 11 let sice docházelo k postupným úpravám a vylepšením, ale asi souhlasíte, že nazrál nejvyšší čas k razantní změně.

Naše cíle:

• Větší přehlednost obsahu
  • Nový líbivější vzhled
  • Jednodušší redakční systém
  • Rozšíření obsahu
  • Další služby návštěvníkům

Přestože je astro.cz navštěvovaným webem s vysokým kreditem, situace je taková, že v jeho redakci působí jen pět lidí, z nichž jeden se stará převážně o programování redakčního systému. Všichni pracují ve svém volném čase a zdarma.

Přesto jsme se rozhodli, že se pokusíme naše představy uskutečnit. Snažíme se o to většinu roku 2012, ale jde nám to velmi pomalu. Musíme zajišťovat běžný chod astro.cz a současně pracovat na webu novém. Je nás na to málo, a proto hledáme nové spolupracovníky. Protože nemůžeme nabídnout honorář, doufáme, že se nám ozvou především nadšenci z řad astronomů, případně programátorů.

Koho hledáme:

• 1. Redaktory
    - Na astro.cz je asi 200 stránek s obsahem. Ty je třeba pročíst, aktualizovat, zpřehlednit, některé sloučit, jiné zrušit.
    - Pro rozšíření obsahu je třeba mnoho stránek vytvořit. Především nově vzniklá sekce „Na obloze“ bude podávat aktuální informace o Měsíci, Slunci, planetách, družicích, proměnných hvězdách, kometách, atd.

• 2. Programátory
    - Nový vzhled webových stránek připravuje firma Medio Interactive a práce jsou těsně před dokončením. Je třeba implementovat html šablony.
    - Redakční systém je nutno vylepšit a ulehčit tak práci redaktorům.

• 3. Grafiky
    - Vytváření propagačních bannerů, plakátů, úprava vzhledu astro.cz tam, kde nebudou předlohy od firmy.

Toto je jen hrubý výčet, aby případný zájemce měl alespoň rámcovou představu. Bližší informace získáte na cas@astro.cz. Pište prosím krátké info o sobě a především s čím byste dokázali pomoci. Budeme rádi, když nám pomůžete a z nového webu se budete těšit spolu s námi.

Štítky: Astro.cz

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.