Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Povětroň 2/2003 a S1/2003 (Kráter Steinheim)

Povětroň 2/2003 a S1/2003 (Kráter Steinheim)

Vyšla nová číslaPovětroně- Královéhradeckého astronomického časopisu. Speciál S1/2003 je věnován impaktnímu kráteru Steinheim.Může vám sloužit jako průvodce, který vás seznámí s touto pozoruhodnoupamátkou na dávnou kosmickou katastrofu.

Druhé číslo jedenáctého ročníku Povětroně začínáme osobní vzpomínkouJiřího Šury na první let raketoplánu Columbia...Následuje rozhovor s prof. Jiřím Bičákem o teorii relativity.Martin Lehký popisuje pozorování asi nejhezčích objektů poslední doby:komet C/2002 X5 (Kudo-Fujikawa) a C/2002 V1 (NEAT), které byly díkymoderní technice pozorované i v těsné blízkosti Slunce.V obsáhlém článku Josefa Bartošky se vrátíme k počátkům královéhradeckéhvězdárny. Devátým a desátým dílem pokračuje seriál o slunečních hodinách.Tentokrát nám přispěl pan Josef Volný z Českých Budějovic. Sluneční hodinyosvětlené Měsícem mohou také ukazovat čas, jak popisuje Mirek Brož.Petr Horálek píše o vydařené pardubické výpravě za Leonidami na Šerlich.K dění v Astronomické společnosti se vztahuje vyhlášení "otevřených nocí JST".

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč(za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátech PDF, PostScripta HTML) je k dispozici zdarma. Vše naleznete na domovské stránce časopisu:

Korona

Aparát SONY RX-10III, ISO 100, 1/320 sec, clona 4, zoom 220 mm. Výřez 1:1, Zoner 17