Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Povětroň - občasník Astronomické společnosti v Hradci Králové
Pavel Marek Vytisknout článek

Povětroň - občasník Astronomické společnosti v Hradci Králové

Ať už začínáte s astronomií nebo jste už "ostřílení borci" určitě si rádi přečtete pár zajímavých článků a když Vám to navíc nabídnou i zadarmo, tak proč to nezkusit. A právě to nabízí Povětroň - občasník Astronomické společnosti v Hradci Králové, tak si zkuste přečíst pár čísel.

Jen pro Vaši malou informaci zde uvedu např. obsah posledního čísla:

Miroslav Brož: 10 otázek a odpovědí (3)
Ondřej Pejcha, Miroslav Brož: Přečetli jsme si
Vladimír Kocour, Miroslav Brož: Dění na obloze v červnu až srpnu 2002
Miloš Nosek: Prstencové sluneční hodiny
Miroslav Brož: Internetový katalog slunečních hodin v Čechách
Kamil Fryš: Zakrývání tubusu dalekohledu celofánem
Vladimír Kocour ml.: Fyziologická optika pro astronomy (3)
Martin Cholasta: Odhalení pamětní desky Arturu Krausovi
Václav Knoll: 10 let Hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích
Martin Lehký, Kamil Hornoch: Setkání SMPH 2002
Petr Sobotka, Jan Skalický: 7. setkání členů skupiny MEDÚZA
Petr Horálek: Příběh o potulném hledání
Program Hvězdárny a planetária v Hradci Králové
Formulář pro Katalog slunečních hodin v Čechách
Martin Cholasta: ASHK kolektivním členem ČAS?

Kompletní archiv najdete zde

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

7. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 2. do 19. 2. 2017. Měsíc bude po úplňku. Planeta Venuše a nedaleký slabší Mars zdobí večerní jihozápadní oblohu. V druhé polovině noci a ráno je pěkně viditelný Jupiter. Na ranní obloze je také Saturn. Kometa 45P byla v první únorové dekádě vidět jen obtížně, uvidíme, zda si ji vůbec prohlédneme po úplňku na obloze pozdně večerní. Podíváme se ještě na komety 2P a 73P. Slunce i přes nízkou aktivitu nabízí drobné skvrny. Pokračujeme v nabídce 100 pozorování: Sirius B, Venuše, planetka Irene, galaxie M81 a M82. SpaceX na přestavěné floridské rampě chystá statický zážeh a posléze i start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Startují také silná evropská a indická raketa.

Geostacionárne družice

18.02. 2017; 18:57 SEČ; Tesárske Mlyňany; Canon 400D+Pentacon auto MC 135/3.5 (M 42 objektív). Expozícia 2min, ISO 800. Názvy družíc ASTRA v smere hodinových ručičiek.