Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Pozvámka na slavnostní otevření SKYMASTERu
Pavel Marek Vytisknout článek

Pozvámka na slavnostní otevření SKYMASTERu

ano je to tak. SKYMASTER - soukromá astronomická observatoř, se pomalu připravuje zahájit svoji činnost. Již několik týdnů se dozvídáte z našich www. stránek, co se u nás děje, jak pokračujeme a držíte nám palce. A naše snaha a Vaše podpora umožnila, že se náš projekt blíží ke zdárnému konci. Slavnostní otevření je plánováno na 3.května 2002 od 16 hodin až do noci. Kde a jak nás najdete se dozvíte na našich www stránkách. Připraveno je nejen vlastní slavnostní otevření, nějaký ten proslov, prohlídka vlastních dalekohledů, kopule či zázemí pozorovatelů, v případě jasného počasí i nějaké to pokoukání, ale také ohýnek, malé prasátko, nějaké to nealko a alko. Jste všichni vítáni a věříme, že budete na slavnostní otevření SKYMASTERu s námi. Rezervujte si proto toto odpoledne pro SKYMASTER a věříme, že se s Vámi neuvidíme jen při této příležitosti, ale že se na nás občas přijedete podívat a nebo se zúčastníte nějaké té akce, kterou budeme pořádat. Každý z účastníků dostane i malý dárek.

PS: Pokud již dnes víte, že se zúčastníte, prosím, potvrďte svoji účast na náš email astronomy@seznam.cz s počtem případných osob, které přijedou s Vámi. Vítáni jsou samozřejmě i Vaši přátelé či rodinní příslušníci.

Na Vaši účast se těší

Pavel a Eva Markovi
SKYMASTER

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.