Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Setkání pod hvězdnou oblohou Kadaně

Setkání pod hvězdnou oblohou Kadaně

pozorování Kadaň 1 Autor: Martin Gembec
pozorování Kadaň 1
Autor: Martin Gembec
V sobotu 30. srpna večer se v pěkném prostředí zahrad Františkánského kláštera v Kadani konalo setkání pod hvězdnou oblohou s astronomem RNDr. Pavlem Pintrem. Dle odhadu si více než 80 lidí bez rozdílu věku nenechalo ujít tuto zajímavou akci.

pozorování Kadaň 2 Autor: Martin Gembec
pozorování Kadaň 2
pozorování Kadaň 3 Autor: Martin Gembec
pozorování Kadaň 3
Autor: Martin Gembec
Dominantní stavba Františkánského kláštera, ve kterém sídlí městské muzeum v Kadani a ZUŠ, dodávala místu setkání těžko popsatelnou, nádhernou a romantickou atmosféru. Samotné zahrady skýtají řadu tmavých míst chráněných před přímým veřejným osvětlením.

pozorování Kadaň 4 Autor: Martin Gembec
pozorování Kadaň 4
Autor: Martin Gembec
Přítomní se nenechali odradit nejistým počasím před příchodem další studené fronty. Za svoji trpělivost byli po zásluze odměněni. Obloha se po setmění začala opět rychle projasňovat a tak bylo možné pomocí dalekohledu pozorovat nízko nad jihozápadním obzorem povrch dorůstajícího Měsíce, planety Mars a Saturn. Po západu planet za obzor se středem pozornosti stala viditelná souhvězdí a některé objekty vzdáleného vesmíru.

pozorování Kadaň 5 Autor: Martin Gembec
pozorování Kadaň 5
Autor: Martin Gembec
Pan RNDr. Pavel Pintr se zaujetím vyprávěl o jednotlivých objektech, ukazoval je přímo na noční obloze, nastavoval je postupně do hledáčku svého dalekohledu a přitom ještě stihl trpělivě odpovídat na zvídavé dotazy. Dokázal se tak s přítomnými podělit o tajemství hlubin vesmíru, jehož jsme nedílnou součástí. Přítomní pozorně poslouchali a se zakloněnou hlavou pozorovali nádhernou noční oblohu. Nikdo nepředbíhal u dalekohledu, lidé se k sobě chovali pozorně, slušně a ohleduplně. Setkání díky všem přítomným proběhlo v příjemné a pohodové atmosféře.

Veliké poděkování za uskutečnění astronomického pozorování patří RNDr.Pavlu Pinterovi. Mockrát děkujeme a těšíme se na další společné setkání pod hvězdnou oblohou. Fotografie najdete ve fotoalbu na www.astro1zs.cz