Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Setkání severočeských astronomů

Setkání severočeských astronomů

Pension
Pension "Tlustá dáma"
Astronomická společnost Most Vás srdečně zve na tradiční setkání severočeských astronomů, které se uskuteční v pensionu "Tlustá dáma" (Ostrov pod Sněžníkem u Děčína) od 18. do 20. září 2009.

10:00 - výročí 25 let planetária Most
    10:30 - Pavel Hrdlička: WIKIPEDIE a my
    12:30 - Milan Antoš: letošní Dovolená s dalekohledem
    13:00 - oběd
    14:00 - Zdeněk Tarant: EBICYKL 2009, hvězdárny na Moravě
    16:05 - veřejná schůzka ASM - ČAS
    17:00 - procházka na rozhlednu Sněžník
    19:00 - večeře
    20:00 - informace o činnosti členů. Ukázky z vlastní činnosti, fotky aj.; za dobrého počasí i pozorování oblohy

Mapa
Ubytování je připraveno od pátku do neděle, nocleh se snídaní za 300,-Kč. O dopravě více na www.tlustadama.cz.

Svojí účast, prosím, potvrďte na tento kontakt:
Zdeněk Tarant
mobil.: 605 550 889
e-mail: tarant@rra.cz

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.