Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  SKYMASTER - splnění jednoho snu
Pavel Marek Vytisknout článek

SKYMASTER - splnění jednoho snu

Je řada lidí, kteří si vysní, že si postaví svou vlastní hvězdárnu, do ní dají nějaký ten dalekohled, samozřejmě pokud možno ten největší a budou celé noci koukat po obloze. Ne každému se ten pocit splní, ale důležité je nepolevit a stále se snažit svůj "bláznivý" sen uskutečňovat.

A tak jsme se rozhodli, že tomu "našemu" bláznivému snu vystavíme malý pomník v podobě těchto stránek, aby jste přitom mohli být s námi a to nejen ti, kteří už ten svůj sen vzdali, ae zejména ti, kteří se teprve dostávají do věku, kdy začínají snít. Pokud máte chuť sledovat, jak se nám daří uskutečnovat náš sen, tak občas napíšeme nějaký článek i na zdejší server, ale náš projekt má i svoji domácí stránku a tu najdete na http://www.skymaster.cz

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

9. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 26. 2. do 4. 3. 2018. Měsíc bude v úplňku. Po západu Slunce je nad západem jasná Venuše a Merkur. Nad jihozápadem je Uran. V druhé polovině noci a nad ránem je vidět Jupiter a Mars, vylézá i Saturn. Z objektů noční oblohy se podíváme na nejjasnější hvězdu ze souhvězdí Vozky. Falcon 9 z Kalifornie odstartoval úspěšně a podařilo se i dovézt do přístavu aerodynamické kryty. Druhý Falcon z Floridy má na poslední chvíli odklad na neurčito, H-IIA v Japonsku asi dva dny kvli počasí. Z ISS se vrátí část posádky v lodi Sojuz MS-06. Z Floridy má letět raketa Atlas V s družicí GOES-S. Před čtyřiceti lety odstartoval ke stanici Saljut 6 Sojuz 28 s prvním československým kosmonautem Vladimírem Remkem a Alexejem Gubarevem. V Brně k tomu chystají vzpomínkovou akci.

Aldebaran těsně po zákrytu Měsícem