Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Tábor pro mladé objevitele na Hvězdárně v Úpici

Tábor pro mladé objevitele na Hvězdárně v Úpici

Z výletu na Sněžku. Autor: ÚLeT 2012.
Z výletu na Sněžku.
Autor: ÚLeT 2012.
Již podruhé hostí areál Úpické hvězdárny fyzikální tábor ÚLeT určený pro děti ve věku 10 - 15 let. Tábor se uskuteční v termínu 27. 7. - 3. 8. 2013. Věřili byste, že i malé dítě je pod správným vedením schopné si samo vyrobit funkční pramici? A věřili byste, že k výrobě rádia Vám stačí pár věcí z kuchyně?

Dobytí Sněžky. Autor: ÚLeT 2012.
Dobytí Sněžky.
Autor: ÚLeT 2012.
Letošní téma je ztroskotání na pustém ostrově, společně prožíváme jeden velký příběh, každý den se po jeho lince dostáváme dál a dál. Příběh je motivací a zároveň formou k hrám, experimentování, objevování, poznávání a vlastnímu vyrábění. Budeme společně stavět přístřeší, přemýšlet, jak si nejlépe v teplém počasí uchovat potravu a poznáme, že ostrov obývají zvláštní cizinci. Jednoduché fyzikální zákony nám pomohou k výrobě zařízení, pomocí kterého se z ostrova zachráníme. Na výletě do Adršpašských skal odhalíme tajemství ostrova a postavíme si jednoduchou elektrárničku.

Přistávání vejce - kosmonauta - na beton. Autor: ÚLeT 2012.
Přistávání vejce - kosmonauta - na beton.
Autor: ÚLeT 2012.
Nesnažíme se jen objevovat svět, ale pod vedením Instruktorů Brno poznáváme i sami sebe, v čem jsme dobří a v čem slabší, jak se s tím vyrovnat, jaké jsou naše priority.

Na ÚLeT se sjíždějí děti z celé republiky, a i když jde teprve o druhý ročník, více jak polovina dětí se na tábor hlásí s nadšením znovu. Areál hvězdárny zajišťuje jak dobrodružné spaní pod stany, tak příjemné zázemí společenské místnosti s vytápěnou podlahou, velký prostor pro realizaci mnoha her a v neposlední řadě možnost večerního pozorování oblohy na amatérské i odborné úrovni.

Myšlenka vzniku tábora s fyzikální tématikou přišla od malé skupinky lidí, kteří si říkají ÚDiF (Úžasné Divadlo Fyziky). Již pět let se snažíme lidem ukazovat, že je fyzika může bavit a že ji mohou i porozumnět. Fyziku bereme jako nástroj k tomu, aby lidé přemýšleli nad jednoduchými věcmi kolem sebe, protože přestaneme-li přemýšlet, přestaneme-li se ptát... Naštěstí Vaše děti touhu po poznání mají a vy je můžete nechat ji rozvíjet...

Více informací:
Kontakt: Barbora Mikulecká
Mail: ulet@astronomie.cz
Web: www.ulet.astronomie.cz

Barbora Mikulecká

Barbora Mikulecká (* 1988) je česká popularizátorka astronomie a fyziky. Podílí se zejména na různých osvětových show, jako je věda v ulicích, ve kterých předvádí fyziku světa kolem nás hravým a podmanivým způsobem. Jako členka týmu Úžasného divadla fyziky (ÚDiF) spolupracuje na přípravách neobvyklých i zdánlivě zcela běžných, ale fascinujících experimentů. Kromě astronomie a fyziky (zejména ve spolupráci s Hvězdárnou a planetáriem Brno) ji baví fotografování a turistika.

Štítky: ÚDiF, ÚLeT, Úžasný letní tábor, Úžasné divadlo fyziky, Hvězdárna v Úpici