Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Výsledky Astronomické olympiády 2003/4

Výsledky Astronomické olympiády 2003/4

Do dnešní půlnoci se zde dozvíte výsledky finále Astronomické olympiády 2003/4, které se uskutečnilo dne 11. června 2004 na půdě Akademie věd ČR.

Pro 50 nejlepších řešitelů Astronomické olympiády dnes začalo v reprezentativním prostředí Akademie věd České republiky v Praze finále doplněné o další program. Finalisté už zpracovali poslední otázky a testy a navštívili Štefánikovu hvězdárnu na Petříně. V sobotu je čeká exkurze na observatoř Astronomického ústavu Akademie věd ČR v Ondřejově, kde budou moci nahlédnout do zákulisí vědeckého astronomického výzkumu. Setkají se tu i s vědeckými pracovníky a profesionálními pozorovateli, kterým budou moci položit zvídavé otázky.
V tuto chvíli jsou již známy výsledky Astronomické olympiády a proběhlo i jejich slavnostní vyhlášení. Diplomy za úspěšné zakončení Astronomické olympiády finalisté přebrali z rukou čestného předsedy České astronomické společnosti RNDr. Jiřího Grygara, CSc. z Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR. Na finalisty čekaly věcné ceny v podobě astronomických publikací a pomůcek. Nejlepší z nejlepších obdržel astronomický dalekohled značky Celestron v hodnotě 10.000,- Kč.

Nejlepších 5 finalistů uvádíme již zde:
1. místo - Lukáš Cetkovský (ZŠ Ostrava - Bělský Les)
2. místo - Jaromír Bačovský (Gymnázium Brno - Řečkovice)
3. místo - Radek Hrbáček (Gymnázium Brno - Řečkovice)
4. místo - Miloslav Machoň (3. ZŠ Cheb)
5. místo - Alžbeta Černeková (CVČ Púchov, SK)

Nově vznikající Astronomická olympiáda v těchto dnech končí svůj 1. ročník. Odborným garantem Astronomické olympiády je Česká astronomická společnost. Do 1. ročníku Astronomické olympiády se přihlásilo celkem 3 073 účastníků ze 314 škol. Z toho do 2. kola postoupilo 2 323 řešitelů. Do 3. kola postoupilo 50 finalistů. Podrobné informace včetně seznamu finalistů a škol, které reprezentují a jejich konečné umísění, naleznete nejpozději 13. června 2004 na internetové adrese http://mladez.astro.cz.

Na tomto místě si dovolíme poděkovat všem, kteří pomáhali s přípravou, průběhem a zajištěním Astronomické olympiády v ročníku 2003/4, jmenovitě pak:
- Supra Praha, s.r.o. (zastoupení firmy Celestron)
- Společnost Astropis
- Zuzana Bukovská - Tiskový odbor AV ČR
- Astronomický ústav AV ČR
- Akademie věd ČR
- Prof. RNDr. Ivo Volf, CSc., Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta
- RNDr. Miroslav Randa, PhD. - Západočeská univerzita
- RNDr. Jiří Grygar, CSc.
- hvězdárny a planetária, která poskytla rady a pomoc řešitelům