Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vyšlo nové číslo Astropisu - 4/2008
redakce Vytisknout článek

Vyšlo nové číslo Astropisu - 4/2008

Astropis 4/2008
Vyšlo letošní čtvrté číslo časopisu Astropis. Nové číslo by se mělo v nejbližších dnech objevit v poštovních schránkách předplatitelů a všech členů České astronomické společnosti.

Z obsahu aktuálního čísla:

• M. Prouza, J. Grygar: Letošní pohled na vesmír vloni
  • P. Najser: Odhalená tajemství Galileových deníků
  • M. Śvanda: Rozumíme sluneční koróně?
  • M. Pauer: Phoenix: marsovské znovzrození sondy
  • V. Libý: Zajíc a Holubice
  • Z. Řehoř: Astronomické okuláry I

Astropis vychází pětkrát ročně (čtyři pravidelná čísla, přibližně po třech měsících, plus tematicky zaměřený Speciál). Podrobné informace lze najít na stránkách časopisu: www.astropis.cz.

Od roku 2008 dostávají Astropis zdarma v rámci členského příspěvku také všichni členové České astronomické společnosti (ČAS).

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd