Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vyšlo třetí číslo časopisu Gliese
Petr Kubala Vytisknout článek

Vyšlo třetí číslo časopisu Gliese

Titulní strana čísla 3/2008
Třetí číslo časopisu o exoplanetách a životě ve vesmíru Gliese je ke stažení na internetu. Z obsahu: Tři malé planety u jediné hvězdy * Exoplaneta pouze 3krát hmotnější než Země! * Družice COROT objevila nevšedního hnědého trpaslíka * Lov na exoplanety aneb co přinese projekt MARVELS * Rok s Keplerem aneb detekce exoplanet z vesmíru * Phoenix přistál na Marsu a mnoho dalšího.

Gliese 3/2008 - obsah:

Články
Tři malé planety u jediné hvězdy
Exoplaneta pouze 3krát hmotnější než Země!
Družice COROT objevila nevšedního hnědého trpaslíka
Lov na exoplanety aneb co přinese projekt MARVELS
Rok s Keplerem aneb detekce exoplanet z vesmíru
Plutoidy aneb nová kategorie ve sluneční soustavě

Rubriky
Ze světa exoplanet (Exoplanet Forum, ESA se zaměří na exoplanety, Exoplanety se dostaly do APODu, Debata o životě ve vesmíru a exoplanetách v Českém rozhlase)
Stručně z astrobiologie (Phoenix přistál na Marsu, Vatikán a mimozemšťané)
Nové přírůstky
Situace na trhu

Gliese 3/2008 si můžete stáhnout zde (pdf, 1 MB).

Časopis Gliese přináší 4x ročně ucelené informace z oblasti výzkumu exoplanet, protoplanetárních disků, hnědých trpaslíků a astrobiologie. Vydavatelem časopisu je Valašská astronomická společnost.

Gliese si lze stáhnout také ze stránek www.astro.cz/gliese, nebo si ho nechat zasílat emailem.

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.