Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vzniká český portál o exoplanetách a životě ve vesmíru
Petr Kubala Vytisknout článek

Vzniká český portál o exoplanetách a životě ve vesmíru

Exoplanety.cz
Unikátní portál o exoplanetách a životě ve vesmíru byl spuštěn ve středu 28. ledna na adrese www.exoplanety.cz. Na jednom místě naleznou své místo články z oblasti výzkumu exoplanet, života ve vesmíru ale i planet Sluneční soustavy. Na portále bude také elektronický časopis Gliese, který už vychází v pdf od loňského roku, stránky od družici Kepler a mnoho dalšího.

Výzkum exoplanet je v současné době nepochybně nejdynamičtěji se rozvíjejícím oborem astronomie. A tento jev rozhodně není krátkodobý. Fascinující objevy přicházejí již dnes a do budoucna se můžeme těšit na další. Během následujících let budeme schopni objevovat exoplanety zemského typu, na kterých se mohl vyvinout život. A to je druhá část, které se chceme na exoplanety.cz věnovat. Astrobiologie je novým moderním oborem, jehož popularizací se ale v ČR do teď nikdo systematicky příliš nevěnoval. Tím vzniká prostor pro nejrůznější šarlatány a senzacechtivé novináře. Exoplanety.cz si kladou za cíl vnést do této problematiky pořádek a přinášet pravidelně vědecky přesné (ale ne nudné!) informace a poznatky.

Web exoplanety.cz vzniká při příležitosti Mezinárodního roku astronomie 2009 a startu družice Kepler.

Máme na co navazovat a z čeho vycházet. Na exoplanety.cz najdete:

• Elektronický časopis Gliese, který vychází 4x ročně již od roku 2008. Jeho vydavatelem je Valašská astronomická společnost.
  • Exoplanetární kurýr - telegraficky bude od března informovat 2x měsíčně o aktuálním dění v oboru.
  • Seriál Exoplanety - vychází na astro.cz během letošního roku.
  • Články o exoplanetách, životě ve vesmíru a výzkumu planet Sluneční soustavy.
  • Podrobné stránky o družici Kepler, která má odstartovat v březnu letošního roku a bude hledat exoplanety.
  • RSS zdroje článků z oboru.
  • Odkazy a další informace na jednom místě.

Samozřejmostí je RSS čtečka článků z exoplanety.cz. Registrování uživatelé si mohou zdarma objednat upozornění na nový článek na webu apod. Exoplanety.cz jsou hostovány na serveru České astronomické společnosti.

Pár vteřin před C2

Bailyho perly těsně před začátkem úplné fáze.