Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vzpomínkové setkání ČAS na počest J.Grygara

Vzpomínkové setkání ČAS na počest J.Grygara

Národní knihovna České republiky a Česká astronomická společnostuspořádaly 21. dubna 2006 v Zrcadlové kapli Klementina v Praze Vzpomínkové setkání České astronomické společnosti na počest čestného předsedy Jiřího Grygara u příležitosti jeho 70. narozenin.

Pozvání přijali předseda Akademie věd ČR Prof. Václav Pačes, předseda Rady vědeckých společností ČR Prof. Ivo Hána, předseda Jednoty českých matematiků a fyziků Doc. Štefan Zajac, předseda Společnosti pro dějiny věd a techniky Doc. Martin Šolc, předseda Sdružení hvězdáren a planetárií Ing. Marcel Grün, emeritní ředitel Astronomického ústavu AV ČR Doc. Luboš Perek (jmenováni podle fotografií v první řadě zleva) a také kytarista Prof. Štěpán Rak, Václav Neckář a řada dalších osobností. Česká astronomická společnost pozvala všechny vrstevníky Dr. Jiřího Grygara a starší z řad členů České astronomické společnosti, aby jim při této příležitosti vzdala hold. Setkání uvedl ředitel Národní knihovny České republiky Mgr. Vlastimil Ježek.

Fotografie ze setkání naleznete v galerii.

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Andromeda