Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Žeň objevů 2001

Žeň objevů 2001

Zen Objevu 2001 (J. Grygar)
Ojedinělý a unikátní souhrn astronomických objevů, jehož autorem je známý popularizátor vědy a astronomie především Dr. Jiří Grygar. Obdobný přehled již připravuje více než 35 let. První vlaštovka předznamenávající souhrnné vydání tohoto celoživotního a světově jedinečného díla.

Velkolepý přehled objevů ve sluneční soustavě, ale i v nejhlubším vesmíru, novinek v kosmonautice, pozorovací technice i společenském životě je doplněn tabulkou předpon pro fyzikální jednotky a seznamem a definicemi vybraných fyzikálních jednotek.Knihu je možné si objednat na dobírku na www.nva.cz nebo přímo na e-mailu: nva@nva.cz.

RNDr. Jiří Grygar, CSc.
Žeň objevů 2001
2003, 1. vydání, 98 stran
Kč 95,--

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.