Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Žeň objevů 2001

Žeň objevů 2001

Zen Objevu 2001 (J. Grygar)
Ojedinělý a unikátní souhrn astronomických objevů, jehož autorem je známý popularizátor vědy a astronomie především Dr. Jiří Grygar. Obdobný přehled již připravuje více než 35 let. První vlaštovka předznamenávající souhrnné vydání tohoto celoživotního a světově jedinečného díla.

Velkolepý přehled objevů ve sluneční soustavě, ale i v nejhlubším vesmíru, novinek v kosmonautice, pozorovací technice i společenském životě je doplněn tabulkou předpon pro fyzikální jednotky a seznamem a definicemi vybraných fyzikálních jednotek.Knihu je možné si objednat na dobírku na www.nva.cz nebo přímo na e-mailu: nva@nva.cz.

RNDr. Jiří Grygar, CSc.
Žeň objevů 2001
2003, 1. vydání, 98 stran
Kč 95,--

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.