Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Zpravodaj SMPH 13/2003

Zpravodaj SMPH 13/2003

V čísle 13/2003 Zpravodaje Společnosti pro MeziPlanetární Hmotu,které vyšlo 6. listopadu 2003 jsou čtenáři informováni o meteorickýchrojích, které můžeme pozorovat kolem novoluní na přelomu listopadu aprosince.

Nejvyšších frekvencí zřejmě dosáhne roj Leonidy, který všakjiž neposkytne frekvence vyšší než maximálně několik desítek meteorůza hodinu. Navíc bude pozorování tohoto roje stíženo rušením Měsícemkrátce po poslední čtvrti.

Následuje rozsáhlý příspěvek o znovuobjevení planetky Hermes a oobjevu její podvojnosti. I dva další příspěvky jsou věnovány planetkám.Několik příspěvků je věnováno již tradičně kometám. První z nich sevěnuje kometě 2P/Encke a rozboru jejího současného vzhledu a jasnosti.Nejrozsáhlejší část Zpravodaje tvoří informace o kometách pozorovatelnýchna přelomu listopadu a prosince, jejich efemeridy a vyhledávací mapky.Následují informace o pokračující koordinované kampani světovéhopozorování vybraných komet v období na konci listopadu a novinkyo kometách - jak nových objevech, tak i chování již dřívě objevenýchtěles.

Kratší příspěvek je věnován nezávislému spoluobjevu další novy v M31včetně objevového snímku.

Závěrečná část Zpravodaje je již tradičně věnována pozorováním komet,která provedli pozorovatelé SMPH vizuálně i pomocí CCD techniky.

V případě zájmu o informace ohledně členství v SMPH kontaktujte prosímMgr. Miroslava Šulce na e-mailu: cma@quick.cz

Kamil Hornoch

Narodil jsem se v r. 1972 v Brně. Žiji v Lelekovicích, což je vesnice ležící asi 10km severně od Brna. Vystudoval jsem střední průmyslovou školu elektrotechnickou. Po škole jsem se začal věnovat podnikání.

O astronomii se zajímám od věku asi 9 let. V roce 1984 jsem začal navštěvovat Klub Mladých Astronomů na brněnské hvězdárně. Zhruba ve stejné době jsem začal se "smysluplným" pozorováním - pozorování bylo tím hlavním, co mne v astronomii zaujalo a věnuji se mu dodnes. Vyzkoušel jsem si asi všechny oblasti vizuálního pozorování - nejvíce času jsem pak věnoval pozorování komet, meteorů a proměnných hvězd.

V současné době se věnuji především fotometrii komet a proměnných hvězd jak vizuálně tak i pomocí CCD techniky, astrometrii komet a planetek a vizuálnímu pozorování meteorů.

Jsem členem ČAS, SMPH (člen výboru), B.R.N.O., Medůza a APO.

Záblesk Irídia

Záblesk družice Irídium 80. Canon 350D+Samyang 8/3.5; Expozícia 58s. 22.4. 2018 o 2:58 SELČ; Tesárske Mlyňany. Vzdialenosť satelitu bola 1564 km.