Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Asteroid 2002 NT7 může zasáhnout Zemi

Asteroid 2002 NT7 může zasáhnout Zemi

Astronomové pečlivě monitorují nově objevenou planetku o průměru asi 2 km, aby zjistili, zda je možné, že se s ní naše planeta srazí.

První výpočty ukazují, že taková možnost existuje a planetka s označením 2002 NT7 by mohla narazit do Země 1. února 2019. Ale vědci sami říkají, že se jedná jen o předběžné výpočty a riziko srážky je malé.

Planetka byla poprvé pozorována 9. července v rámci projektu LINEAR z Nového Mexika v USA. Kolem Slunce oběhne jednou za 837 dní. Důležité je nyní získat přesná měření její polohy na obloze, aby bylo možné dostatečně zpřesnit její dráhu sluneční soustavou a potvrdit či vyvrátit kolizní kurz se Zemí.

zdroj: CNN 25. července 2002

Lovec

Na konci ledna panovalo dlouho dobu inverzní počasí s občasným vyjasněním. Nápad vyfotit votický javor s Orionem vznikl během chvíle a hned se vyrazilo na místo. Vysoká vlhkost vzduchu u horizontu napomohla ke zvýraznění nejjasnějších hvězd. Krajina: 9x 2min, f5,6, iso 3200 ohnisko 50 mm Hvězdy: 9x3min, f4, iso 3200 ohnisko 35 mm Mlhoviny: 4x3min, f4, iso 1600 ohnisko 35 Canon 1000D modifikovaný. Vše snímáno s nasazeným Hoya red enhancer filtrem, který lehce potlačuje světelné znečištění.