Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Baktérie pocházející z vesmíru?
redakce II Vytisknout článek

Baktérie pocházející z vesmíru?

Mezinárodní vědecký tým objevil v atmosféře baktérie, které mohou pocházet z vesmíru. Živé mikroorganismy byly posbírány ve výškách nad 16 km vědeckým balónem. Nejsou podobné žádným jiným známým mikroorganismům nalezeným na Zemi. Vědci jsou ale nadále opatrní s tvrzením, že dané baktérie byly skutečně přineseny do atmosféry částmi komet. Experiment byl proveden za přísných podmínek, aby se vyloučila možnost kontaminace balónu či zařízení pozemskými mikroorganismy. Není ale vyloučeno, že se baktérie do této výšky přeci jenom nedostaly z povrchu. Autoři experimentu argumentují tím, že mají důkazy o existenci mikroorganismů i v mnohem větších výškách, třeba až 80 km nad povrchem.
Zdroj: www.cnn.com z 24. listopadu.

Planetka (162483) 2000 PJ5

Snímek planetky (162483) 2000 PJ5 Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka o efemeridové jasnosti 16.1 magnitudy se nacházela na rozhraní Lištičky a Labutě, nedaleko známé dvojhvězdy Albireo. Po obloze se pohybovala rychlostí 8.20 obloukové vteřiny za minutu ve vzdálenosti 0.212 au od Země a 1.165 au od Slunce.