Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Kometární déšť nepravděpodobný
redakce II Vytisknout článek

Kometární déšť nepravděpodobný

Astronomové z Ohio State University, Jay Frogel a Andrew Gould, tvrdí, že v následujících 0,5 miliónu let nás nečeká žádnýkometární "déšť". Podle nich se v tomto obdodí nenaplní scénář tzv. "hvězdy smrti", tj. blízké hvězdy, která by se natolik přiblížila ke Slunci, že by "vymetla" obrovské množství komet z Oortova oblaku směrem do vnitřních částí Sluneční soustavy. Vědci zkoumali pohyby blízkých hvězd podle nejčerstvějšího zdroje - podle katalogu družice Hipparcos. Tvrdí, že žádná hvězda obsažená v tomto katalogu se v daném obdodí nepřiblíží na 20 000 AU ke Slunci, což definovali jako nebezpečnýpřípad. Odhadují, že 96% všech potenciálně nebezpečných hvězd je v katalogu Hipparcos obsaženo.
Zdroj: Tiskové zprávy university.

Mayak satellite (2017-042-F)

Not seen by naked eye; from the photo, the estimated brightness was 5-7 mag. It is not visible on any of the photos taken just after this one - most of the time it is probably even fainter.